Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:18

27
مرداد
بستنی يخی طالبی

بستنی يخی طالبی

طرز تهیه بستني يخی طالبی

بستنی يخی طالبی

 

 

مواد لازم برای تهیه 10 بستنی

2–3سال

آب ....................................500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

شكر..................................75 گرم

برگ‌های نعنای خرد كرده.......20 گرم

پوست لیموی رنده كرده  ......از 1 عدد لیمو

پوره طالبی.........................600 گرم

 

روش تهیه

آب و شكر را در قابلمه متوسطی بریزید، مخلوط كنید و آن را به جوش بیاورید. سپس 6-5 دقیقه صبر كنید تا به آرامی بجوشد و شكر كاملا حل شود. آنگاه شربت را از روی حرارت بردارید و برگ‌های نعنا و پوست لیمو را به آن بیفزائید. بعد از 30 دقیقه، مخلوط حاصل را از الك عبور دهید و در كاسه‌ای بریزید. حالا پوره طالبی را اضافه كنید. هر یك از ظرف‌های بستنی را با یك‌سوم پیمانه از مخلوط پر كنید، به طوری كه 1 سانتیمتر بالای هر كدام خالی باشد. اكنون آنها را یك ساعت قبل از فرو كردن چوب بستنی، در فریزر بگذارید، سپس 4-6 ساعت دیگر به فریز كردن ادامه دهید تا كاملا سفت شوند. آنگاه ظرف‌های بستنی را 30 تا 45 ثانیه زیر آب گرم بگیرید یا آنها را 5 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. هر یك از بستنی‌ها را جداگانه در كیسه فریزر قرار دهید. شما می‌توانید آنها را تا 3 هفته در فریزر نگه دارید.

 

خوردن میوه‌هایی مانند طالبی، هندوانه، خربزه، آناناس و... در تابستان به ویژه برای كودكان سودمند است زیرا این میوه‌ها آب فراوانی دارند. همچنین در روزهای گرم سال به حس تشنگی كودك خود اعتماد نكنید و روزانه به میزان كافی به او مایعات بدهید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، بستني يخی طالبی تعداد بازديد: 859 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز