Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:35

15
شهریور
پوره سالاد میوه

پوره سالاد میوه

اگر می‌خواهید كودك سالمی داشته باشید، برای تهیه غذای او، به توصیه‌های بهداشتی توجه نمایید: قبل و بعد از تهیه غذا دست‌ها را بشویید. اگر دست‌ها زخمی است، قبل از تهیه غذا محل زخم را ببندید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

اگر می‌خواهید كودك سالمی داشته باشید، برای تهیه غذای او، به توصیه‌های بهداشتی توجه نمایید:

قبل و بعد از تهیه غذا دست‌ها را بشویید. اگر دست‌ها زخمی است، قبل از تهیه غذا محل زخم را ببندید. غذاها را خوب بپزید. غذای کودک را تازه تهیه کنید. غذاهای پخته را بطور صحیح نگهداری کنید. غذاهای باقیمانده را سریعا خنک کنید و در ظرف در بسته در داخل یخچال نگهداری نمایید.

نگهداری غذا در دمای اتاق باعث فساد غذا می‌شود. غذاهای باقیمانده را قبل از مصرف حرارت دهید. غذاهای خام و پخته را مجزا نگه‌دارید. محل تهیه و پخت غذا را تمیز نگهدارید. غذاها را از دسترس حشرات و جوندگان دور نگه‌دارید. آب پاکیزه مصرف کنید. مواد غذایی پاستوریزه مصرف کنید.

زمان مورد نیاز برای پخت: 20 دقیقه

6-9 ماه

مواد لازم برای 350 میلی‌لیتر

 شلیل یا هلو         1 عدد

سیب بزرگ            1 عدد

گلابی رسیده         1 عدد

طالبی كوچك         یك‌چهارم عدد

 روش تهیه

هلو یا شلیل را نصف كرده، پوست و هسته آن را گرفته و آن را كاملا خرد كنید. در مورد سیب، گلابی و طالبی نیز همین كارها را انجام دهید. میوه‌های خردكرده و 15 میلی‌لیتر – یك قاشق چایخوری - آب را در یك ظرف بریزید. در ظرف را بگذارید و ظرف را روی حرارت بگذارید تا مواد به مدت 10دقیقه با هم بجوشند تا زمانی‌كه میوه‌ها كاملا نرم شوند.

آن‌گاه میوه‌ها را در كاسه‌دستگاه غذاساز بریزید، دستگاه را روشن كنید تا میوه‌ها پوره شود. قبل از دادن پوره به كودك، دمای آن را كنترل كنید. باقیمانده پوره را در ظرفی دردار ریخته و آن را سریعاً به یخچال منتقل كنید. پوره باید از قبل 24 ساعت مصرف شود.

نكته: این پوره را در فریزر نیز می‌توانید نگهداری كنید.

 

برچسب ها: پوره، روش تهیه پوره، پوره میوه، پوره سالاد میوه، آموزش پوره سالاد، پوره سالاد، مواد لازم پوره تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز