Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:39

27
بهمن
مرغ و پوره سيب‌زمينی

مرغ و پوره سيب‌زمينی

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتيگراد روشن كنيد تا گرم شود. با كمك انگشتان‌تان پوست مرغ را بلند كنيد تا كمی از گوشت جدا شود.

تحريريه كودك سالم



مواد لازم برای 4 نفر

ران مرغ                                4 قطعه

كره نرم                                20 گرم

جعفری خردكرده                     1 قاشق سوپخوری

پوست ليموی ريز رنده‌كرده         1 قاشق چايخوری

سيب‌زمينی پخته و خردكرده      200 گرم

كره                                    20 گرم

شير                                   60 ميلی ليتر (يك‌چهارم پيمانه)

ذرت پخته                            50 گرم

روش تهيه

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتيگراد روشن كنيد تا گرم شود. با كمك انگشتان‌تان پوست مرغ را بلند كنيد تا كمی از گوشت جدا شود. كره را با جعفری و پوست ليمو مخلوط كنيد و زير پوست ران‌هاي مرغ را با آن پر كنيد.

ران‌های مرغ را درون سينی فر كه كمی چرب كرده‌ايد قرار دهيد و سينی را به مدت 45 دقيقه درون فر قرار دهيد تا مرغ كاملاً پخته شود. مرغ را ريز خرد كنيد و كنار بگذاريد. سيب‌زمينی داغ را با پشت چنگال له كنيد، كره و شير را به آن بيفزائيد، روی حرارت قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا پوره نرم و لطيفی بدست آيد. ذرت را با تكه‌های ريز شده مرغ مخلوط كنيد و در كنار پوره سيب‌زمينی سرو نمائيد.

 

برچسب ها: انواع پوره، مرغ و پوره سيب‌زمينی، طرز تهیه پوره ی سیب زمینی، انواع غذاهای ایرانی، غذاهای ایرانی، هنر طباخی تعداد بازديد: 684 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز