Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:04

1
آذر
پوره موز و فرنی

پوره موز و فرنی

اولین تجربه نوزاد از غذا خوردن (غذای جامد) بی‌شك برای شما بسیار هیجان‌انگیز است و حتما سعی می‌كنید از این لحظه‌ها بارها عكس گرفته یا فیلمبرداری كنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اولین تجربه نوزاد از غذا خوردن (غذای جامد) بی‌شك برای شما بسیار هیجان‌انگیز است و حتما سعی می‌كنید از این لحظه‌ها بارها عكس گرفته یا فیلمبرداری كنید. برخی از نوزادان، باهوش‌تر و هوشیارتر به نظر می‌رسند؛ به طوری كه هر بار غذایشان را قورت می‌دهند، با خوشحالی به صورت شما خیره می‌شوند و منتظر لقمه بعدی هستند؛ درست مثل جوجه پرنده‌ها. 

زمان مورد نیاز برای تهیه:           5دقیقه
زمان پخت:                            15 دقیقه

6تا 9 ماهگی

مواد لازم برای 310 میلی لیتر

موز                           100 گرم 
آب                            یك دوم پیمانه 
غلات صبحانه برنجی     2 قاشق سوپخوری (آسیاب كرده)
شیر                         یك‌سوم پیمانه (شیر خودتان و یا شیر خشك)

روش تهیه

موز را همراه آب داخل ظرفی بریزید و 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند. سپس آنها را داخل مخلوط‌كن بریزید تا كاملاً نرم و یكدست شوند. حالا غلات صبحانه را در یك ظرف دیگر با شیر تركیب كنید و فرنی را با پوره موز به صورت تركیبی به نوزادتان بدهید. این پوره تا دو روز در داخل یخچال قابل نگهداری است. یادآوری: می‌توانید به جای غلات صبحانه از آرد برنج نیز استفاده كنید. در این صورت آرد برنج و شیر را روی حرارت قرار دهید تا خامی آرد برنج گرفته شود.
 

برچسب ها: انواع پوره برای کودک، دستور تهیه انواع پوره، پوره غذای کودک، تهیه غذای کودک، پوره با موز تعداد بازديد: 1796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز