Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 21:12

30
دی
كیـک پروانه

كیـک پروانه

مواد را اندازه‌گیری كرده در دمای محیط قرار دهید تا كره كمی نرم شود بعد آنها را با هم مخلوط كنید. ابتدا با دور كند و سپس با دور تند همزن بزنید تا رنگ مواد تغییر كرده و كرم رنگ شود.

تحریریه كودك سالم

 

 

مواد لازم كيك كره‌ای

كره                         ۵۰۰ گرم
شكر                       ۵۰۰ گرم
تخم‌مرغ                   ۸ عدد
آرد                          ۶۸۰ گرم
وانیل                      یک چهارم قاشق چای‌خوری
رنده پوست پرتقال    ۱ قاشق چای‌خوری
بیكینگ پودر             ۳ قاشق چای‌خوری

مواد لازم كرم
كره                            ۲۵۰ گرم
پودر شكر                     ۴۸۰ گرم
شیر                            ۴ قاشق سوپ‌خوری
رنگ‌های مجاز خوراكی     (بنفش، زرد، صورتی، سبز و آبی)
اسمارتیز                      صورتی ۳۴ عدد، آبی ۲۶ عدد
ترافل                          به میزان لا‌زم
اسمارتیز باریک و بلند      ۲ عدد
صفحه‌ی زیر كیک          ۴۰×۴۰ سانتیمتر

روش تهيه

مواد را اندازه‌گیری كرده در دمای محیط قرار دهید تا كره كمی نرم شود بعد آنها را با هم مخلوط كنید. ابتدا با دور كند و سپس با دور تند همزن بزنید تا رنگ مواد تغییر كرده و كرم رنگ شود. قالبی عمیق(در ابعاد ۳۰×۳۰) را با روغن جامد یا كره چرب كرده آرد بپاشید یا كاغذ روغنی بیاندازید و در فری از پیش گرم شده با دماي۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا كیک پخته شود.

روش تهيه كرم: الگو را روی كیک قرار دهید و با سنجاق آن را ثابت كنید و اطراف كیک را طبق الگو برش دهید یک سوم از كرم را به رنگ بنفش رنگ كنید، و یک سوم دیگر را به رنگ زرد درآورید. بقیه‌ی كرم را به سه قسمت مساوی تقسیم كنید و یک قسمت را صورتی و یک قسمت را سبز و قسمت دیگر را آبی رنگ كنید. طبق الگوی پیشنهادی، هر قسمت را با رنگ مورد نظر بپوشانید، و با اسمارتیز و ترافل تزئین كنید. برای شاخک پروانه، یک تكه سیم باریک گلسازی را دور پاستیل بپیچید و شاخک پروانه را روی آن نصب كنید.

برچسب ها: تزیین کیک به شکل پروانه، تزیین کیک تولد به شکل پروانه‌، كيك پروانه ای، کیک پروانه ایی، کیک پروانه ای رنگین کمان، کیک پروانه، کیک تولد مدل پروانه تعداد بازديد: 602 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز