Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:47

30
دی
۵ ماده‌ی غذایی ضد پیری که مانند یک زره از بدن شما محافظت می‌کنند

۵ ماده‌ی غذایی ضد پیری که مانند یک زره از بدن شما محافظت می‌کنند

اکثر ما تلاش می‌کنیم تا خوب غذا بخوریم و انتخاب‌های مغذی برای میان‌وعده‌ها و وعده‌های اصلی خود داشته باشیم. غذایی که می‌خوریم می‌تواند تاثیر بزرگی بر سلامتی‌مان داشته باشد.


 اگر شما میوه و سبزیجات فراوان مصرف می‌کنید و مصرف گوشت فرآوری شده و قند تصفیه‌شده را به حداقل رسانده‌اید، در مسیر درستی قرار دارید. اما برخی مواد غذایی که انتخاب می‌کنید می‌توانند اثر مضاعفی بر بدنتان داشته باشند و مانند زرهی ضد پیری از آن محافظت‌کنند.

به گزارش روزیاتو، مواد غذایی افزایش دهنده طول عمر فقط محدود به میوه‌ها و سبزیجات نیستند. ۵ مورد از آن‌ها در ادامه مرور می کنیم:

۱. بلوبری

مهم‌ترین ماده غذایی برای افزایش طول عمر، بلوبری است. این میوه کوچک بنفش پر از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانند زرهی از بدن شما در برابر عفونت محافظت می‌کنند و خوشمزه است و کالری کمی نیز دارد. به گفته محققان طول عمر، بلوبری خاصیت ضدپیری قدرتمندی دارد زیرا حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین است.

این آنتی‌اکسیدان‌ می‌تواند به حفظ سلامت سلول‌ها کمک کنند و از آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری نمایند و در فرایندهای ترمیم DNA نیز نقش دارند. به دلیل ویتامین C موجود در بلوبری، آسیب عضلانی و درد کاهش می یابد و در عین حال تولید کلاژن و سلامت چشم را افزایش می دهد.

۲. گوجه فرنگی

وقتی صحبت از پوست می‌شود، ماده غذایی ای که می‌تواند به کند کردن علائم پیری کمک کند، گوجه فرنگی است. خوردن گوجه‌فرنگی می‌تواند از پوست ما در برابر پیری محافظت کند. علت این امر آن است که گوجه فرنگی حاوی رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن، لوتئین و بتاکاروتن است.

۳. غلات کامل یا سبوس دار

غلات کامل مواد غذایی ضد پیری دیگر هستند. غذاهایی مانند برنج قهوه‌ای، ماکارونی قهوه‌ای، سیب زمینی شیرین، حاوی غلات کامل هستند. از آنجایی که این‌ غلات انرژی را به آهستگی آزاد می‌کنند برخلاف کربوهیدرات‌های سفید و تصفیه‌شده، به کلاژن پوستمان آسیب نمی‌رسانند.

محققان دانشگاه هاروارد نیز پیشنهاد کرده‌اند که ادغام غلات کامل در رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید، زیرا می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های کشنده‌ای مانند بیماری قلبی، سرطان روده، دیابت و سکته مغزی هنگام ترکیب با میوه‌ها، سبزیجات غیرنشاسته‌ای، مغزها و روغن‌های غیراشباع کمک کنند.

بیشتربخوانید:

تضمین سلامت پوست با اسکین کر

 

 

 

 

۴. مغزها

مغزها میان‌وعده مورد علاقه مردمان مناطق آبی هستند؛ ۵ منطقه در سراسر جهان که مردم معمولاً تا سن ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند. مغزهایی مانند بادام و گردو، غنی از ویتامین E، پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و حاوی مواد معدنی مانند روی هستند که به بهبود پوست کمک می‌کنند. تخم کتان به ویژه حاوی اسید آلفا-لینولنیک، نوعی اسید چرب امگا ۳ است که می‌تواند با گذشت زمان به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

۵. روغن‌های سالم

سالمون یا ساردین، ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ هستند که برای کمک به کنترل فشار خون و به طور کلی سلامت قلب مهم هستند. آنها با حفظ محافظ طبیعی روغنی پوست، پوست را در بهترین حالت نگه می دارند و پوست را هیدراته کرده و خطوط ریز پوست را کاهش می دهند.

دو تا سه وعده مصرف هفتگی این ماهی ها کافی است. منبع دیگر چربی‌های سالم روغن‌های زیتون و کلزا هستند که می‌توانند به سلامت قلب کمک کنند.

بیشتربخوانید:

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

برچسب ها: آجیل، مواد غذایی، بلوبری تعداد بازديد: 49 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز