Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:43

26
آبان
پیشگیری از زوال عقل با این میوه خوشمزه

پیشگیری از زوال عقل با این میوه خوشمزه

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد خوردن توت فرنگی که یکی از میوه‌های محبوب و دوست داشتنی است می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی کمک کند. یک وعده فنجان توت فرنگی

همشهری آنلاین نوشت: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد خوردن توت فرنگی که یکی از میوه‌های محبوب و دوست داشتنی است می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی کمک کند. یک وعده فنجان توت فرنگی همچنین ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می‌کند.

توت فرنگی می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی برای افراد دارای اضافه وزن در میانسالی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این میوه به مدت ۱۲ هفته همچنین باعث بهبود خلق و خو و کاهش مشکلات مربوط به حافظه و سلامت روان می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، محققان امیدوارند یافته‌های آن‌ها بتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند، در حال حاضر زوال عقل هیچ درمان قطعی ندارد و از هر ۱۱ نفر بالای ۶۵ سال در بریتانیا یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروفسور رابرت کریکوریان، از دانشگاه سینسیناتی، در آمریکا، گفت : زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل بسیاری از بیماری‌های مختلف است، که همه بدون شیوه درمان قطعی هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشخص نیست که چه زمانی درمان مؤثر در دسترس خواهد بود یا اصلا آیا شیوه درمان خاص و مشخصی برای زوال عقل پیدا خواهد شد یا خیر. پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در حال حاضر بهترین رویکردی است که ما داریم.

بیشتربخوانید:

مبانی تغذیه در بیماری زوال عقل

 

 

 

پروفسور کریکوریان افزود: یافته‌های ما احتمالا می‌تواند به اثرات ضد التهابی آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی نسبت داده شود. (آنتوسیانین ماده‌ای است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود و ممکن است درکاهش میزان خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش داشته باشد).

او در ادامه در توضیح آزمایش اخیر گفت: ما می‌خواستیم این تحقیق را با یک جمعیت میانسال و دارای اضافه وزن انجام دهیم، زیرا زوال عقل وضعیتی است که تصور می‌شود در طی چند دهه ایجاد می‌شود. توت فرنگی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم مهم است، زیرا ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک فنجان تامین می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب است. توت فرنگی همچنین در کاهش التهاب‌های مرتبط با اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) مانند چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

عادت های روزانه ای که موجب تخریب مغز می شود

خطرناک ترین دشمنان مغز را بشناسید

اسپرسو از آلزایمر جلوگیری می کند؟

 

 

برچسب ها: توت فرنگی، افسردگی، آلزایمر، زوال عقل تعداد بازديد: 209 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز