Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:13

13
آبان
بهترین میوه برای مبتلایان به دیابت + طریقه مصرف

بهترین میوه برای مبتلایان به دیابت + طریقه مصرف

یک متخصص تغذیه مصرف زغال اخته آبی (بلوبری) را برای افراد دیابتی یا کسانی که در معرض خطر دیابت قرار دارند توصیه می کند. بلوبری کالری اندکی دارد و نسبت به سایر میوه ها کم تر باعث افزایش قند خون می شود.

متخصصان تغذیه به بیماران دیابتی توصیه کرده اند که به جای سایر میوه ها بلوبری یا زغال اخته آبی را انتخاب کنند. حدود 30 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 2 هستند در نتیجه، بدن شان نمی تواند مقادیر کافی هورمون انسولین تولید کند که به تبدیل قندهای موجود در مواد غذایی به انرژی کمک می کنند.

به گزارش فرارو به دیلی میل، این بیماری باعث انباشته شدن گلوکز در جریان خون می شود که باعث افزایش قند خون شده که به مرور زمان منجر به مجموعه ای از عوارض جدی مانند بروز زخم های عفونی و مشکلات قلبی می شود. "جوسلین لوران" متخصص تغذیه دیابت در مرکز پزشکی منطقه ای در دانشگاه مریلند می گوید که چرا یک فنجان بلوبری را برای بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند توصیه می کند.

زغال اخته آبی سرشار از فیبر، ویتامین C و K و منگنز است و فاقد قند افزودنی می باشد. او می گوید: "نخست آن که بلوبری می تواند به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد از افزایش قند خون جلوگیری کرده و باعث کُندی سرعت آزاد شدن قند میوه در جریان خون می شود. یک فنجان بلوبری حاوی حدود 3.6 گرم فیبر است. این در حالی است که یک موز 3.1 گرم فیبر دارد. یک سیب حاوی مقدار کمی فیبر بیش تر است اما زغال اخته آبی 4 گرم قند میوه کمتری دارد."

طبق نتیجه یک مطالعه خوردن 80 درصد کالری پیش از ساعت یک بعدازظهر می تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. علاوه بر این، لوران می‌گوید خطر افزایش وزن در وعده‌های بزرگ ‌تر زغال اخته آبی در مقایسه با برخی میوه های دیگر بسیار کم تر است چرا که کالری بسیار کمی دارد. یک فنجان زغال اخته آبی 84 کالری دارد در حالی که یک فنجان موز تقریبا 105 کالری دارد.

مطالعات پیشگام نشان داده اند که خوردن یک رژیم غذایی بسیار کم کالری که منجر به کاهش وزن قابل توجه می شود در واقع می تواند بیماری دیابت را بهبود بخشد. زغال اخته آبی هم چنین سرشار از مواد مغذی است که از چندین جنبه از سلامتی حمایت می کند. این موارد شامل فیبر، ویتامین ث، کا و منگنز است. منگنز یک ماده معدنی کمیاب است که به بدن در تشکیل بافت همبند و استخوان و به لخته شدن خون کمک می کند.

نتیجه بررسی ای صورت گرفته در سال 2023 میلادی که در نشریه Food Production, Processing and Nutrition منتشر شد نشان داد که  پلی فنول های ترکیب گیاهی موجود در زغال اخته آبی می تواند قند خون را بهبود بخشد و خطر دیابت را کاهش دهد. لوران اشاره می کند که زغال اخته آبی تازه، منجمد یا کنسرو شده همگی از نظر تغذیه برابر هستند. با این وجود، انواع کنسرو شده آن بیش تر دارای سیروپ یا شربت است که حاوی شکر افزوده شده می باشد.

لوران می گوید: "به دنبال انواع کنسرو شده در شربت سبک بگردید و قبل از مصرف زغال اخته های آبی را درون آبکش زیر آب بشویید تا محتوای قند افزوده شده به آن را کاهش دهید".

برچسب ها: تغذیه، دیابت، میوه، بلوبری تعداد بازديد: 96 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز