Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:30

6
شهریور
تخم‌مرغ قهوه‌ای مقوی‌تر است یا تخم‌مرغ سفید؟

تخم‌مرغ قهوه‌ای مقوی‌تر است یا تخم‌مرغ سفید؟

تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای ممکن است سالم‌تر به نظر برسند، اما آیا واقعا مقوی تر از تخم مرغ های سفید هستند؟

وقتی صحبت از تخم مرغ قهوه ای در مقابل تخم مرغ سفید می شود، آیا واقعاً تفاوت هایی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانیم؟ آیا ارزش غذایی تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای متفاوت است؟

برای شروع، بدانید که تخم مرغ در انواع رنگ ها وجود دارد. تخم‌مرغ‌های پرورشی غیرتجاری می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، از خاکستری و آبی، تا سبز داشته باشند که ممکن است در بازار محلی مشاهده کنید. مهم ترین چیزی که باید در مورد رنگ پوسته تخم مرغ بدانید این است که این رنگ ها تنها بر اساس نژاد مرغ تخمگذار تعیین می شوند. وقتی نوبت به تخم‌های خواربارفروشی محلی شما می‌رسد، بیشتر تخم‌های سفید توسط جوجه‌هایی با پر و لاله گوش سفید، بیشتر تخم‌های قهوه‌ای نیز توسط پرندگان با پرهای قرمز، تخم‌گذاری می‌شوند، اگرچه نژادهایی وجود دارند که عکس آن صادق است.

آیا تخم مرغ قهوه ای سالم تر از تخم مرغ سفید است؟

تا زمانی که تخم‌مرغ‌های غنی‌شده با امگا ۳ را انتخاب نکنید، جایی که غذای جوجه‌ها برای ارائه فواید اضافی امگا ۳ افزایش می‌یابد، تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای و سفید از نظر تغذیه‌ای یکسان هستند. بنابراین هیچ مزیت خاصی برای تخم مرغ قهوه ای وجود ندارد، مگر اینکه از نظر بصری رنگ قهوه ای یا سفید را ترجیح دهید!

بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص شگفت انگیز تخم مرغ

 

 

 

آیا تخم مرغ هایی با رنگ های مختلف طعم متفاوتی دارند؟

هیچ تفاوتی در طعم تخم‌مرغ بر اساس رنگ پوسته وجود ندارد. زمانی که خوراک مرغ‌ها متفاوت است، تفاوت‌ طعم جزئی ممکن است رخ دهد و زرده‌ها ممکن است رنگ عمیق‌تری داشته باشند و طعم آن شدیدتر به نظر برسد. تخم مرغ های تجاری هم طعم یکسانی خواهند داشت.

چرا تخم مرغ قهوه ای گران تر از تخم مرغ سفید است؟

سؤال خوبی بود! این به نیازهای تولید رنگ پوسته قهوه ای مربوط می شود. وقتی تخم مرغ را می شکنید متوجه خواهید شد که داخل پوسته‌های تخم‌مرغ قهوه‌ای، سفید است. برای ایجاد آن رنگ قهوه‌ای، جوجه‌ها به چند ماده مغذی بیشتر در خوراک خود نیاز دارند که باعث می‌شود خوراک آنها کمی گران‌تر از خوراک جوجه‌های سفید باشد و به همین دلیل قیمت تخم مرغ قهوه ای آنها در فروشگاه‌ها افزایش می‌یابد و همانطور که تخم مرغ قهوه ای محبوبیت پیدا می کند، بازار همچنان قیمت بیشتری برای آنها در نظر می گیرد. اما فراموش نکنید که این مواد مغذی اضافی وارد بدن مرغ می شود، نه خود تخم مرغ، بنابراین هیچ مزیتی بین تخم مرغ قهوه ای و سفید وجود ندارد.

بیشتربخوانید:

سفیده و زرده تخم مرغ چه فوایدی دارند؟

 

 

برچسب ها: تغذیه، تخم مرغ، مرغ، مواد غذایی تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز