Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:00

26
مرداد
چه مواقعی باید در مصرف هندوانه احتیاط کرد؟

چه مواقعی باید در مصرف هندوانه احتیاط کرد؟

هندوانه میوه‌ای قرمز، خوشمزه و شیرین و آبدار و نماد تابستان است و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که این میوه بیشتر شکر و آب است اما وقتی دریابید که چه طیف گسترده‌ای از مواد مغذی در آن موجود است

تحریریه زندگی آنلاین : هندوانه میوه‌ای قرمز، خوشمزه و شیرین و آبدار و نماد تابستان است و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که این میوه بیشتر شکر و آب است اما وقتی دریابید که چه طیف گسترده‌ای از مواد مغذی در آن موجود است از فواید بالقوه هندوانه برای سلامتی شگفت‌زده خواهید شد.به گزارش ایندیپندنت، اگرچه هندوانه فاقد پروتئین و آهن است اما ارزش غذایی آن را نباید دست‌کم گرفت.هندوانه همچنین فاقد چربی، سدیم و کلسترول است و از سوی انجمن قلب آمریکا برای سلامت قلب تاییدیه گرفته است. تخمه‌های هندوانه نیز دارای املاح و عناصر مفیدی چون منیزیم، آهن، روی وچربی‌های سالم‌ هستند.«لارا ویتسون»، متخصص تغذیه در کلینیک «کلیولند» می‌گوید: هندوانه کالری کمی دارد، بدن را سیراب نگه می‌دارد و بسیاری از مواد مغذی دیگر را تامین می‌کند که می‌تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.این میوه سرشار از پتاسیم است که یک ماده‌ معدنی ضروری‌ است و به عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ها و تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند. هندوانه در عین حال علاوه بر ویتامین C، مقادیر خوبی ویتامین A نیز دارد.آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه، مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E که برای مبارزه با بیماری‌ها مفیدند، می‌توانند از شما در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت محافظت کنند. رنگ قرمز هندوانه را هم لیکوپن به آن می‌دهد.

بیشتربخوانید:

دلایلی برای خوردن هندوانه!

 

 

 

۹ مزیت بالقوه هندوانه برای سلامتی

۱. کمک می‌کند بدن سیراب بماند

۲. کمک می‌کند که وزن سالم خود را حفظ کنید

۳. در برابر بیماری‌ها از شما محافظت می‌کند

۴. به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

۵. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۶. درد عضلانی را تسکین می‌دهد

۷. برای سلامت پوست مفید است

۸. هضم غذا را بهبود می‌بخشد

۹. قند خون را کنترل می‌کند

بیشتربخوانید:

از خواص هندوانه چه می دانید؟

 

 

 

 

عوارض احتمالی خوردن هندوانه

در بیشتر مواقع می‌توان بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی هندوانه خورد اما ممکن است لازم باشد که در برخی موارد از خوردن این میوه اجتناب کنید یا مصرف آن را به حداقل برسانید از جمله اینکه:

- مستعد ابتلا به سردردهای میگرنی باشید: هندوانه حاوی سطح بالایی از تیرامین است، اسید آمینه‌ای که می تواند باعث میگرن شود.

- به گرده‌های خاصی از جمله علف یا ابروسیا، حساسیت داشته باشید: این عوارض ممکن است شامل مشکل در تنفس، بروز کهیر یا تورم باشد.

- دیابت دارید: افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند به دلیل قندهای طبیعی هندوانه، میزان مصرف آن را تعدیل کنند.

- مشکلات گوارشی دارید: هندوانه همچنین میوه‌ای حاوی برخی قندهایی است که هضم آن برای برخی افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) دشوار است و عوارض آن برای این افراد ممکن است شامل نفخ، یبوست یا اسهال باشد.

 بیشتربخوانید:

خواص و فواید درمانی هندوانه

 

 

 

 

برچسب ها: خواص، هندوانه، ویتامین A، یبوست، ویتامین c، سیستم ایمنی بدن، دردهای عضلانی، کم آبی بدن، قندخون، طبع هندوانه تعداد بازديد: 128 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز