Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 23:45

8
مرداد
آب نوشیدنی ساده با خواص بی‌شمار

آب نوشیدنی ساده با خواص بی‌شمار

آب این نوشیدنی معمولی با میزان صفر کالری و بدون هیچ قند و طعم دهنده دیگری، فواید و خواص بی‌شماری را ارائه می‌دهد.


 بدن انسان تقریباً برای انجام هر فرآیندی به آب نیاز دارد. آب در نرمال نگه‌داشتن دمای بدن، تقویت مفاصل، محافظت از نخاع و دفع مواد زائد از بدن نقش مهمی دارد. نوشیدن آب کافی از کم‌آبی بدن و علائم مختلفی مانند تغییرات خلق و خو، ایجاد سنگ کلیه و یبوست جلوگیری می‌کند.
 
بخشی از آب مصرفی روزانه شما از غذایی که می‌خورید یا سایر مایعاتی که می‌نوشید تأمین می‌شود. آب یکی از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی و تأمین نیازهای بدن است.
 
همین نوشیدنی معمولی با میزان صفر کالری و بدون هیچ قند و طعم دهنده دیگری، فواید بی‌شماری را ارائه می‌دهد که برخی از آنها در ادامه ذکر شده‌اند:
 
۱) از سردرد جلوگیری می‌کند
 
کم‌آبی بدن به خودی خود باعث سردرد می‌شود و می‌تواند با تشدید مشکلات زمینه‌ای مانند میگرن یا شرایط ناشی از عدم تعادل مایعات بدن، منجر به سردردهای شدید شود.
 
یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ روی زنان ۱۸ تا ۴۵ ساله نشان داد که هر چه بدن زنان کم‌آب‌تر باشد، علائم میگرن در آنها شدیدتر است. نوشیدن آب می‌تواند سردرد ناشی از کم‌آبی بدن را از بین ببرد.
 

بیشتربخوانید:

 
۲) از بیماری‌های مزمن و پیری زودرس پیشگیری می‌کند
 
هیدراته نگه‌داشتن بدن، روند پیری را به تعویق می‌اندازد، از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و حتی به طول عمر شما می‌افزاید. هنگامی که بدن به قدر کافی هیدراته نباشد، سطح سدیم در خون افزایش می‌یابد. سطوح بالای سدیم، زمینه‌ساز انواع بیماری‌ از جمله: زوال عقل، دیابت، بیماری مزمن ریه، نارسایی قلبی، سکته، فیبریلاسیون دهلیزی و آریتمی قلب است. آبرسانی کافی بدن، خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
 
هم‌چنین وجود مقادیر زیاد سدیم در خون، پیری و مرگ زودرس را تسریع می‌کند.
 
۳) به مدیریت وزن کمک می‌کند
 
طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۹، نوشیدن آب به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک می‌کند تا زودتر به وزن ایده‌آل خود برسند.
 
۴) تمرکز را بهبود می‌بخشد
 
هنگامی که آب بدن کم است، ممکن است تمرکز کردن دشوار باشد. این شرایط با احتمال بروز سردرد و کاهش عملکرد مطلوب مغز همراه است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ روی بیش از ۲۵۰۰ بزرگسال بالای ۶۵ سال نشان داد که بین هیدراتاسیون و عملکرد ذهنی در زنان ارتباط وجود دارد. در این مطالعه، زنانی که بدنشان آب کافی داشت، در تست‌های تمرکز و سرعت پردازش، عملکرد بهتری داشتند.
 
مطالعه دیگری در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۱۲ ساعت ننوشیدن آب منجر به اختلال در حافظه می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
۵) از ابتلا به افسردگی پیشگیری می‌کند
 
به گفته محققان، گزارش افسردگی در میان افرادی که بیشتر آب می‌خورند، کمتر است. طبق تحقیقات، افرادی که کمتر از ۳ لیوان آب در روز می‌نوشند، دو برابر بیشتر از افرادی که روزانه بیش از ۵ لیوان آب می‌نوشند، در معرض افسردگی قرار دارند.
 
۶) عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد
 
هیدراتاسیون کافی برای همه، بخصوص ورزشکاران، مهم است. نوشیدن آب می‌تواند به ورزشکاران در بالا بردن کیفیت تمرین، ریکاوری بعد از ورزش و پیشگیری از آسیب‌های عضلانی کمک کند.
 
دریافت نکردن آب کافی باعث کاهش استقامت و قدرت می‌شود. توصیه می‌شود قبل از ورزش به خوبی بدن خود را آبرسانی کنید، در طول ورزش طولانی‌مدت حتماً نوشیدنی مصرف کنید و پس از اتمام کار نیز با نوشیدن آب، مایعات از دست‌رفته بدن را جبران کنید.
برچسب ها: نوشیدنی، سنگ کلیه، افسردگی، سردرد، پیری زودرس، کم آبی بدن، سکته، آب، نارسایی قلبی تعداد بازديد: 99 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز