Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:15

7
تیر
گیلاس ، دوست قلب و حافظه شماست

گیلاس ، دوست قلب و حافظه شماست

گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و حافظه را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.


 گیلاس، میوه‌ای پرخاصیت است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد، سلامت قلب را تقویت کرده و حافظه را بهبود می‌بخشد.
 
به گزارش «ایندیا اکسپرس»، این میوه‌ خوشمزه‌ و خوش‌ طعم فواید زیادی برای سلامتی دارد. گیلاس با ظاهری قرمزرنگ، براق و اندازه کوچک نه تنها زیبایی و طعم کیک‌های مورد علاقه شما را افزایش می‌دهد بلکه سرشار از املاح معدنی و مواد مغذی است.
 
 
گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
 
«سمینا انصاری»، متخصص ارشد رژیم غذایی و تغذیه در بیمارستان های‌تک سیتیِ حیدرآباد هند در این باره می‌گوید: گیلاس می‌تواند یک افزودنی خوشمزه و مغذی برای رژیم غذایی متنوع و متعادل باشد که فواید زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود از این میوه به شکل تازه، منجمد یا خشک شده استفاده کنید و آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 

بیشتربخوانید:

 
 
 
با این حال این متخصص تغذیه در کنار این همه فواید به بیماران دیابتی توصیه می‌کند که در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنند.
 
وی هشدار می‌دهد: گیلاس را می‌توان در رژیم غذایی افراد دیابتی به میزان متعادل گنجاند. این میوه شاخص قندخونی متوسطی دارد و می تواند روی سطح قند خون تاثیرگذار باشد و بنابراین باید در مقدار مصرف آن احتیاط کرد.
 
وی افزود: برای افراد مبتلا به دیابت مهم است که مصرف قند و کربوهیدرات خود را کنترل کنند و تعادل کلی وعده‌های غذایی خود را هنگام مصرف گیلاس در نظر بگیرند.
 
این متخصص همچنین چند نکته تغذیه‌ای دیگر در مورد این میوه خوشمزه تابستانی مطرح کرده است از جمله اینکه:
 
۱. واکنش‌های بدن هر فرد به مصرف گیلاس ممکن است متفاوت باشد و مهم است که به واکنش بدن خود مثل تاثیر این میوه بر میزان قند خون توجه کنید.
 
۲. در حالی که این میوه فواید سلامتی زیادی دارد اما باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود و نه به عنوان تنها راه حل برای درمان یک عارضه یا بیماری.
 
۳. اگر نگرانی یا شرایط خاص سلامتی دارید، همیشه بهتر است در مورد نحوه تغذیه خود با یک متخصص مراقبت‌های پزشکی مشورت کنید.
 

بیشتربخوانید:

 
 
 
 
 
 
چند واقعیت درباره دیابت
 
نتایج مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که شمار موارد ابتلا به بیماری دیابت در سطح جهان بدون اقدام موثر برای مهار آن، طی ۳۰ سال آینده افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.
 
بر اساس نتایج تحقیقات موسسه سنجش و ارزیابی سلامتِ دانشگاه واشنگتن، در حال حاضر ۵۲۹ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی با افزایش بیش از دو برابری به حدود ۱.۳ میلیارد نفر برسد.
 
اکثر موارد ابتلا را دیابت نوع دو تشکیل می‌دهد؛ این نوع بیماری با چاقی و افزایش وزن مرتبط و تا حد زیادی قابل پیشگیری است.
 
به گفته متخصصان، کنترل دیابت نیازمند تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی است. با این حال، سیگار کشیدن یکی از عوامل مهمی است که در افراد دیابتی منجر به ابتلای آنان به مشکلات سلامتی بیشتر و شدیدتری می‌شود.

بیشتربخوانید:

خواص آب گیلاس

 

 

 

 
بنابر گزارش «هندوستان تایمز»، برخی از اثرات سیگار کشیدن بر بیماران دیابتی عبارتند از:
 
* سفت شدن شریان ها: سیگار کشیدن باعث سفت شدن شریان ها در بیماران دیابتی و تشدید علائم این بیماری می شود.
 
* مشکلات قلبی: افرادی که دیابت دارند و همزمان دخانیات مصرف می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی هستند.
 
* بیماری های کلیوی: سیگار کشیدن در بیماران دیابتی می تواند بیماری های فعلی آن ها را تشدید کند. افراد دیابتی که سیگار می کشند نیز ممکن است دچار مشکلات کلیوی و عفونت چشم شوند.
 
* آلبومینوری: کشیدن سیگار در افراد دیابتی همچنین منجر به آلبومینوری (پروتئین موجود در ادرار) و افزایش خطر آسیب به عصب و تاخیر بیشتر در بهبود زخم ها می شود
برچسب ها: رژیم غذایی، سرطان، تقویت حافظه، دیابت، خواص گیلاس، عفونت چشم، سلامت قلب، قندخون، گیلاس تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز