Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 05:45

10
خرداد
این غذا مناسب دستگاه گوارش همه افراد است!

این غذا مناسب دستگاه گوارش همه افراد است!

دکتر هادی عبدا... زاد؛ متخصص تغذیه، گفت: عمدتاً مواد غذایی که در پخت آش‌ها استفاده می‌شوند، شامل حبوبات، غلات، لبنیات، سبزیجات و بعضاً گوشت است که موجب شده آش‌ها غذای کاملی محسوب شوند.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش ایسنا، دکتر هادی عبدا... زاد؛ متخصص تغذیه، گفت: عمدتاً مواد غذایی که در پخت آش‌ها استفاده می‌شوند، شامل حبوبات، غلات، لبنیات، سبزیجات و بعضاً گوشت است که موجب شده آش‌ها غذای کاملی محسوب شوند.

 افرادی که کمبود وزن دارند، می‌توانند انواع آش را به همراه نان مصرف کنند تا وعده غذایی کاملی برای آنها باشد و به وزن‌گیری آن‌ها کمک کند. آش‌ها با توجه به اینکه سرشار از سبزیجات هستند، برای حرکت روده‌ها بسیار مفید بوده

 و همین امر عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

 همچنین آش‌ها موجب تنظیم اشتها شده و مصرف آنها در کنترل وزن افراد بسیار مؤثر است. با توجه به وجود لبنیات در برخی آش‌ها، مصرف آنها می‌تواند منبع خوبی برای تأمین کلسیم لازم برای استخوان‌ها باشد. آش‌ها به دلیل اینکه آب بسیاری در پخت آنها به کار رفته می‌توانند نیاز بدن به مایعات را تا حد بسیاری رفع کنند.

 وجود حبوبات در آش موجب می‌شود که مصرف آش برای افرادی که کم‌خونی دارند، بسیار مناسب باشد. باید در میزان مصرف روغن و پیاز داغ در آش‌ها احتیاط شود، چرا که استفاده از روغن بسیار می‌تواند موجب افزایش وزن شده و خواص مفید آش را کاهش دهد.

بیشتربخوانید:

اگر به دنبال لاغری هستید این میوه‌ها را بخورید

11 خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای سلامتی

علت نفخ شکم چیست؟

 

برچسب ها: سبزیجات، مشکلات گوارشی، لبنیات، کلسیم، کنترل وزن، کم خونی تعداد بازديد: 109 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز