Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:03

26
مرداد
پیامد زیاده‌روی در خوردن گوجه سبز

پیامد زیاده‌روی در خوردن گوجه سبز

دکتر سمیرا ربیعی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این میوه دارای ویتامین‌های مختلف نظیر C، A و برخی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی نظیر فسفر و پتاسیم است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش دنیای تغذیه به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سمیرا ربیعی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این میوه دارای ویتامین‌های مختلف نظیر C، A و برخی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی نظیر فسفر و پتاسیم است. بیماران کلیوی و افراد مستعد تشکیل سنگ‌های کلیوی به دلیل میزان بالای اسید اگزالیک موجود در گوجه‌سبز باید مصرف این میوه را محدود کنند. بیماران مبتلا به زخم معده، ریفلاکس معده و سایر بیماری‌های گوارشی نیز به دلیل میزان بالای اسید سیتریک و اسید مالیک موجود در گوجه سبز باید در مصرف این میوه محتاط باشند. مصرف این میوه در کودکان زیر سه سال نیز به دلیل احتمال بروز حساسیت باید با احتیاط صورت گیرد. این حساسیت ممکن است به صورت حساسیت‌های پوستی، اگزما، سرخ شدن و خارش شدید پوست بروز کند. ربیعی در ادامه به بیماران کلیوی و افراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه کرد در هنگام مصرف گوجه سبز از افزودن نمک به آن پرهیز کنند. گوجه سبز ممکن است به فضله پرندگان آلوده باشد. همچنین در تماس مستقیم با دست فروشندگان قرار دارد که در صورت بیمار بودن آنان احتمال انتقال آلودگی و بیماری به میوه و مصرف کننده وجود دارد، بنابراین حتما باید پیش از مصرف، میوه را به خوبی شست و ضدعفونی کرد. برخلاف تصور عموم انرژی گوجه‌سبز چندان پایین نیست و هر ۱۲ عدد گوجه سبز متوسط، یک واحد میوه محسوب می‌شود که حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد، بنابراین افراد دارای اضافه وزن نباید در مصرف گوجه سبز زیاده‌روی کنند.

 بیشتربخوانید:

ممنوعیت خوردن گوجه سبز برای 3 گروه

آشنایی باخواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

میوه هایی که شاه کلید سلامتی هستند

سبزیجاتی که بمب ویتامین C هستند!

باخاصیت جالب و باورنکردنی تره فرنگی آشنا شوید!

 

 

 

برچسب ها: خواص، نمک، فشار خون، حساسیت پوستی، گوجه سبز، میوه، اگزما، خارش تعداد بازديد: 104 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز