Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:50

11
اسفند
بادام هندی و خواص آن برای افراد مبتلا به دیابت

بادام هندی و خواص آن برای افراد مبتلا به دیابت

بادام هندی جز آن دسته از دانه ها است که خواص زیادی دارد و دارای مواد معدنی زیادی می باشد که به کنترل علائم در افراد دیابتی هم کمک می کند

باشگاه خبرنگاران : بادام هندی از جمله مغز دانه‌هایی است که خاصیت بسیاری برای افراد دیابتی، به منظور فائق آمدن بر مشکلات این بیماری دارد. افراد دیابتی باید خوردن و نوشیدن شان را کنترل کنند. 


امروزه افراد زیادی به بیماری دیابت مبتلا هستند. افراد مبتلا به دیابت، سطح بالاتری از قند را در بدن شان دارند و اگر میزان قند در بدن افزایش یابد، مشکلات زیادی برای سلامتی انسان به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید میزان قند خون را در بدنتان کنترل کنید، خوردن «بادام هندی» برای شما سودمند خواهد بود.

بیشتربخوانید:

5 حقیقت جالب در مورد بادام زمینی

 

 

 

مواد مغذی که در بادام هندی وجود دارد

در صورتی که شما از بادام هندی مصرف می‌کنید، بایستی بدانید چه مواد مغذی در این مغز دانه نهفته است. بادام هندی سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، فولیک اسید (یا همان ویتامین B۹) آهن، فیبر، آنتی اکسیدانها، ویتامین ها، مواد معدنی و سلنیوم است.

خواص بادام هندی

در صورتی که میزان هورمون‌های انسولینی که از سوی لوزالمعده (پانکراس) ترشح می‌شود، در بدن انسان افزایش نیابد، فرد دیابتی می‌شود. در صورتی که افراد قند خونشان بالا رود، احتمال ابتلایشان به بیماری‌های جدی نیز بیشتر می‌شود.

افزایش سطح «قند خون» می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند سکته مغزی، «نارسایی چند عضو»، نارسایی کلیه یا حتی حمله قلبی شود. اگر می‌خواهید این وضعیت را کنترل کنید، مقدار بادام هندی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، زیرا این می‌تواند میزان انسولین را در بدن شما افزایش دهد.

بیشتربخوانید:

11 برگ برنده بادام زمینی برای سلامتی

 

 

کاهش دادن استرس

بادام هندی سرشار از پتاسیم، فیبر و «ویتامین سی» است. بادام هندی به کاهش میزان قند خون بدن کمک می‌کند. افراد دیابتی اغلب دچاراسترس زیاد هستند؛ بنابراین مصرف بادام هندی برای این بیماران توصیه می‌شود.

کنترل کردن وزن

مصرف بادام برای از دست دادن وزن نیز مفید است. از آنجایی که بادام هندی حاوی منیزیم، فیبر، کربوهیدرات است، می‌تواند به کنترل وزن شما کمک کند.

حل کردن مشکلات فشار خون

بیمارانی که دچار فشار خون بالا هستند نیز می توانند با مصرف بادام هندی، خطر فشار خون بالایشان را کاهش دهند. همچنین افرادی که به طور منظم بادام هندی مصرف می‌کنند، کلیه هایشان عملکرد بهتری دارد؛ بنابراین در صورتی که از دیابت رنج می‌برید، روزی چهار الی پنج دانه بادام هندی را مصرف کنید. البته بهتر است مصرف این مغز دانه پرخاصیت زیر نظر پزشک معالج تان باشد.

برچسب ها: کاهش وزن، دیابت، فشار خون، بادام هندی، خواص بادام هندی تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز