Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:49

4
بهمن
این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید

این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید

آنچه که می‌خوریم می‌تواند بر سلامت و حتی طول عمر ما تأثیرگذار باشد. مصرف غذاهای فرآوری‌شده، آنطور که باید مواد مغذی را در اختیار بدن قرار نمی‌دهد. همچنین این نوع غذاها عامل بسیاری از بیماری‌ها

به گزارش خبرآنلاین، غذاهایی وجود دارند که می‌توانند انرژی موردنیازتان را تأمین ‌کنند، خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهند و به تثبیت وزن شما کمک کنند. اگر می‌خواهید طولانی‌تر زندگی کنید و سالم‌تر بمانید، باید مغذی‌ترین مواد غذایی را مصرف کنید. افزودن غذاهای گیاهی طبیعی به‌عنوان بخش اصلی از رژیم غذایی، سلامتی و شادابی شما را باز می‌گرداند.

در این مطلب نمونه‌هایی از مواد غذایی را برای دستیابی به این هدف به شما معرفی می‌کنیم.

 

قارچ

مصرف منظم قارچ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. این مسئله ناشی از وجود مهارکننده‌های آروماتاز در قارچ است که از تولید استروژن جلوگیری می‌کند؛ هورمون استروژن در ابتلا به برخی از انواع سرطان سینه نقش دارد.

قارچ‌ها درصورتی در فرایند افزایش طول عمر مؤثرند که آن‌ها را به‌صورت پخته‌شده مصرف کنید. قارچ خام حاوی یک ماده‌ی سرطان‌زا به نام آگاریتین (Agaritine) است که در صورت طبخ، میزان این ماده به طورقابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

گوجه‌فرنگی

بیشترین مقدار از مواد مغذی که سلامتی را ارتقا داده و طول عمر را افرایش می‌دهند، در گوجه‌فرنگی یافت می‌شود؛ لیکوپن، ویتامین‌های C و E، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌های فلاونول فقط چند نمونه از ترکیبات مفید گوجه‌فرنگی محسوب می‌شوند.

لیکوپن از شما در برابر سرطان پروستات، آسیب پوستی ناشی از مواجهه با اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید و بیماری‌های قلبی-عروقی محافظت می‌کند.

 

لوبیا

مصرف روزانه‌ی لوبیا و سایر حبوبات در تثبیت قند خون، کاهش اشتها و محافظت از روده‌ی بزرگ در برابر سرطان مؤثر است.

طبق شواهد، اگر دو بار در هفته لوبیا، نخود یا عدس مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان‌ روده‌ی بزرگ کاهش می‌یابد. لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، نخود و عدس همگی برای سلامتی و افزایش طول عمر مفیدند.

 

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات دارای برگ‌های سبز مثل اسفناج و کاهو در هر پوند (حدود ۴۵۰ گرم) کمتر از صد کالری انرژی دارند؛ همین مسئله این گروه از سبزیجات را به یک غذای مناسب برای کنترل وزن تبدیل می‌کند.

در سبزیجات برگ‌دار مقدار زیادی فولات (ویتامین B۹)، لوتئین و زآگزانتین وجود دارد. لوتئین و زآگزانتین، کاروتنوئیدهایی هستند که از چشم‌ها در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می‌کنند. فیتوکمیکال‌های محلول در چربی، به‌ویژه کاروتنوئیدها، که به‌وفور در سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شوند، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند.

 

مغزها

آجیل منبع غنی چربی‌های سالم، پروتئین گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. مغزها به دلیل اینکه شاخص گلیسمی (GI) پایین دارند، به کنترل قند خون کمک می‌کنند و به همین دلیل بخش مهمی از رژیم غذایی ضددیابت را تشکیل می‌دهند. شاخص گلیسمی میزان تأثیر غذاها را روی قند خون نشان می‌دهد. هر چقدر GI یک غذا پایین‌تر باشد، بعد از مصرف آن، قند خون شما به میزان کمتری افزایش پیدا می‌کند.

خوردن منظم آجیل در کاهش کلسترول خون مؤثر است و از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می‌کند. مغزهای خوراکی مثل گردو، بادام و پسته کالری بالایی دارند. اما چون اشتها را کاهش می‌دهند، گنجاندن آن‌ها در برنامه‌ی غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند.

برچسب ها: سرطان سینه، سرطان پروستات، افزایش عمر، کاهش وزن، قارچ، مواد غذایی، بیماری قلبی تعداد بازديد: 204 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز