Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:39

30
آذر
فواید شگفت‌انگیز آب یک میوه برای پوست

فواید شگفت‌انگیز آب یک میوه برای پوست

آب نارگیل به دلیل دارا بودن خواص آبرسانی و مرطوب‌کنندگی برای پوست در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این فواید به لطف فراوانی ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در دل نارگیل است.

به گزارش خبرآنلاین، آب نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی است که نوشیدن آن فواید بسیاری برای پوست به همراه دارد. البته برخی تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از آب نارگیل به صورت موضعی نیز خواص زیادی برای پوست دارد و این موضوع به دلیل وجود الکترولیت‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب نارگیل است؛ تعادل الکترولیت‌ها، بدن را هیدراته نگه می‌دارد و برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. الکترولیت‌های موجود در آب نارگیل عبارتند از: سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم.

درمان خشکی و حساسیت پوست

استفاده موضعی از آب نارگیل به احیا و رطوبت‌رسانی پوست کمک می‌کند، زیرا انواع مختلف قند و آمینو اسید را در خود دارد و سرشار از الکترولیت است که وقتی روی پوست قرار می‌گیرد، باعث افزایش لطافت آن می‌شود.

 بیشتربخوانید:

تقویت حافظه با مصرف نارگیل

 

 

 

بهبود جوش و آکنه

آب نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی است که در مبارزه با جوش و آکنه مؤثر است. اگرچه این ماده قادر نیست به تنهایی آکنه را از بین ببرد، اما استفاده از آن در کنار سایر روش‌های مراقبت از پوست، باعث تسریع روند درمان شود.

می‌توانید آب نارگیل را با زردچوبه مخلوط کنید و ماسکی سریع و آسان بسازید. سپس آن را بر روی پوست بمالید تا جوش، آکنه و خشکی پوستتان از بین برود.

 

جوان‌سازی و کاهش سرعت پیری پوست

انجام آزمایشی بر روی موش‌ها نشان داد که مصرف آب نارگیل موجب تقویت سیستم‌های آنتی‌اکسیدانی در بدن می‌شود. این مسئله، اثرات رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و مزایای ضد پیری به همراه دارد.

فواید شگفت‌انگیز آب یک میوه برای پوست

 بیشتربخوانید:

خواص بی نظیر انبه

تا زمانی که به آب نارگیل حساسیت نداشته باشید، استفاده از آن بر روی پوست شما خطری ندارد. معمولاً مصرف آب نارگیل برای بزرگسالان بی‌خطر است. افرادی که بیماری مزمن کلیوی دارند یا از داروهایی مانند مهارکننده‌های ACE مصرف می‌کنند، با توجه به وجود مقدار زیاد پتاسیم در آب نارگیل باید در استفاده از آن محتاط باشند. همچنین آب نارگیل سرشار از گروهی از کربوهیدرات ها به نام FODMAPs است که می‌توانند علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر را بدتر کنند. به همین دلیل اگر به این بیماری مبتلا هستید، بهتر است به صورت موضعی از آب نارگیل استفاده کنید.

برچسب ها: پوست، آب نارگیل، حساسیت پوستی، نارگیل، خواص آب نارگیل تعداد بازديد: 194 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز