Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:50

13
شهریور
با این خوراکی های طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید

با این خوراکی های طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید

سم زدایی بدن اهمیت زیادی دارد که شما با مصرف مواد غذایی طبیعی می توانید بدنتان را سم زدایی کنید

روزیاتو : در دنیای پرشتاب امروز بیشتر مردم همیشه در عجله هستند و به ندرت وقت کافی برای در پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم را دارند. اینگونه می شود که ندانسته بدن مان از مواد غذایی ای پر می کنیم که ضرر و فشار زیادی به اندام های ما وارد می آورند. شاید فعلاً اتفاقی نیفتد اما به طور قطع یک روز نتیجه اش را خواهیم دید.

در ادامه از مواد غذایی عادی و دم دستی خواهیم گفت که بدن را به طور طبیعی پاکسازی و سم زدایی می کنند.

بیشتربخوانید:

لاغری در ۳ روز با سم زدایی کبد

 

 

1- لبو

لبو حاوی آهن، کلسیم و نوعی آنتی اکسیدان به نام بتائین است، ماده ای که این سبزی رنگ قرمز برجسته ی خود را از آن دارد. بتائین ساختار سلولی را بهبود می بخشد و سلول های درون کبد (مرکز اصلی سم زدایی بدن) را ترمیم و احیا می کند. کبد از بدن در برابر تمامی سم هایی که در معرض آن ها قرار می گیرد محافظت می کند بنابراین مصرف یک سبزی سم زدا بسیار کمک کننده خواهد بود.

لبو را با پوست بپزید یا بخارپز کنید تا همه ی مواد مغذی اش حفظ شود. می توانید آن را تفت دهید یا در فر هم بپزید. لبو را به صورت خام در اسموتی یا سالاد هم می توانید استفاده کنید.

2- پیاز و سیر

هر دو حاوی فلاونوئیدهایی هستند که به تولید گلوتاتیون، یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های کبد، کمک می کند. این فلاونوئیدها باعث می شوند کبد آنزیم های سم زدایی تولید کند که پسماندهای سمی دستگاه گوارش را فیلتر می کنند. به علاوه، بخشی از باری که بر روی دوش این اندام سختکوش بدن وجود دارد را برمی دارند، خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارند و دستگاه ایمنی بدن را بهبود می بخشند.

هر رژیم غذایی سم زدایی باید حاوی این دو سبزی باشد. سیر خام یا سرخ شده را می توانید به سالاد اضافه کنید. با سیر تفت داده شده هم می توانید یک سس سالم خانگی درست کنید.

بیشتربخوانید:

یک ترفند جالب برای سم زدایی بدن

 

 

 

3- سبزیجات

سبزیجات برگ دار سبز تیره، دستگاه گوارش را از ماده ی سم زدای کلروفیل برخوردار می سازند. این رنگدانه ی گیاهی وظیفه ی استفاده از نور در فرآیند فوتوسنتز را برعهده دارد، فرآیندی که تولید انرژی می کند. علاوه بر آن، کلروفیل می تواند با برقراری ارتباط با سموم و دیگر رادیکال های آزاد، آن ها را به مواد خنثی تبدیل کند. این ماده بدن را از فلزات سنگین انباشته شده در آن هم پاک می کند.

کلروفیل خواص ضد التهابی هم دارد و با قلیایی کردن بدن به از بین رفتن اسیدیته ی مایعات بدن کمک می کند.

غذاهای امروزی اسیدیته ی بالایی دارند بنابراین حتماً همیشه در آشپزخانه ی خود سبزیجات برگ دار سبز تیره داشته باشید. آن ها را به صورت خام یا پخته یا تفت داده شده می توانید استفاده کنید.

4- عصاره و آب لیموترش

مرکبات مملوء از ویتامین سی و آنتی اکسیدان و به همین دلیل برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند. این ماده ی قدرتمند با فعال کردن آنزیم های کبد کمک می کند سموم به فرم محلول در آب درآیند و روده ها را به کار می اندازد. با این کار، تمام آلودگی ها به راحتی از بدن دفع می شوند.

صبح های خود را با یک لیوان آب گرم به همراه آب لیموترش و کمی عسل شروع کنید. این ترکیب را با معده ی خالی بنوشید.

5- آجیل
آجیل

اگر علاقه ی زیادی به خوردن تنقلات دارید باید از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. همیشه یک مشت مغز و دانه ی خوراکی مثل گردو، بادام یا تخم آفتاب گردان دم دست داشته باشید.

مصرف منظم بادام به از بین رفتن رسوبات چربی ای که دور کبد انباشته می شوند کمک می کند.

گردو حاوی مقادیر زیادی اسید آرژینین است که به کبد در زدودن آمونیاک یاری می رساند. این اسید به بهبود عملکرد مغز هم کمک می کند.

تخم آفتابگردان حاوی منیزیم است، ماده ای معدنی که فشار خون را در سطح طبیعی نگه می دارد، به ثبات ضربان قلب کمک می کند و باعث افزایش لیپولیز می شود، فرآیندی که بدن از طریق آن از ذخایر خود چربی آزاد می کند.

بیشتربخوانید:

یک ترفند جالب برای سم زدایی بدن

 

 

 

6- ماست

ماست مملوء از پروبیوتیک است و بدن را از باکتری های سالمی برخوردار می سازد که فلور طبیعی روده را تقویت می کند، امری که به فرآیند گوارش کمک می کند و پاسخ های ایمنی بدن را بهبود می بخشد. ماست با بهره مند کردن روده از باکتری های مفید، دستگاه گوارش را به کار می اندازد و به دفع سموم از بدن کمک می کند.

از مصرف ماست های بدون چربی یا کم چربی خودداری کنید چون قند زیادی در خود دارند. از ماست هایی استفاده کنید که باکتری زنده یا فعال دارند.

7- چای سبز یا قاصدک

قاصدک با فیلتر کردن سموم و مواد زائد درون جریان خون، به کبد کمک می کند. چای سبز آنتی اکسیدان بسیار بیشتری نسبت به چای سیاه یا اولانگ دارد، با اینکه همگی از یک گیاه تهیه می شوند. کافئین درون چای سبز این نوشیدنی انرژی بخش را ادرارآور می کند. این امر مانع از احتباس آب در بدن می شود و درنتیجه به کاهش نفخ کمک می کند.

8- زنجبیل

زنجبیل نفخ را کاهش می دهد، به عملکرد بهتر روده ها کمک می کند و روده ها را از مواد زائد و سموم مضر پاک می کند. زنجبیل برای گاز و تهوع ناشی از پاکسازی سریع بدن از انگل هم خوب است. این ماده غذایی به تولید اسید معده کمک می کند و آن را بهبود می بخشد امری که باعث از بین رفتن انگل ها و حفظ بدن در برابر عفونت ها می شود. زنجبیل همچنین باعث جریان پیدا کردن شیره های گوارشی می شود، امری که به کارآمدی بیشتر دستگاه گوارش کمک می کند. این ریشه ی سحرآمیز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به عملکرد کبد کمک می کند.

راه های مختلفی برای استفاده از زنجبیل وجود دارد. مثلاً می توانید زنجبیل را به شکل چای به همراه آب لیموترش و عسل میل کنید یا آن را به اسموتی، سالاد، سوپ یا هر چیز دیگری اضافه کنید.

9- هویج

هویج سرشار از گلوتاتیون است و یکی از قدرتمندترین سبزیجات سم زدا به شمار می رود. این سبزی مملوء از بتا-کاروتن و ویتامین آ هم هست. هویج فواید زیادی برای قلب و عروق دارد و به بهبود عملکرد کلی دستگاه ایمنی بدن کمک می کند.

یک راه برای سم زدایی بدن، دوری از مواد غذایی فرآوری شده به مدت یک یا دو روز است. مصرف هویج و دیگر سبزیجات خام و نوشیدن آب تازه ی سبزیجات برای چند بار در روز به دفع سموم از بدن کمک می کند.

10- خیار

خیار با وجود فواید زیادش به ندرت توجهی که استحقاقش را دارد دریافت می کند. یکی از این فواید سم زدایی بدن است چون به دستگاه گوارش کمک و کبد را پاکسازی می کند. خیار باعث حفظ رطوبت بدن می شود و یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین به بدن کمک می کند ادرار بیشتری برای دفع سموم و مواد زائد از خون و روده ها تولید کند.

مصرف خیار نفخ و احتباس اذیت کننده ی آب را هم کاهش می دهد، بنابراین گزینه ی بسیار خوبی برای بعد از یک روز مصرف غذاهای پرنمک است.

برچسب ها: رژیم غذایی، کبد، کبدچرب، سم زدایی بدن، پاکسازی بدن، دتاکس واتر تعداد بازديد: 252 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز