Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:35

5
شهریور
این افراد نباید کلم بروکلی بخورند

این افراد نباید کلم بروکلی بخورند

کلم بروکلی یکی از سالم ترین غذا های روی زمین است که کالری بسیار پایینی داشته و از خواص متعددی برخوردار است.

به گزارش سایت طلا سبزیجات سبز رنگ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است که برای قلب، مغز، استخوان ها، سیستم ایمنی بدن و سلامت روده مفید است.

کلم بروکلی همچنین در کاهش التهاب خون نقش بسیار موثری داشته و توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. کلم بروکلی همچنین می‌تواند از بیماری عروق خونی جلوگیری کند.

از دیگر فواید کلم بروکلی می‌توان به جلوگیری از بیماری کبد چرب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد‌های مختلف مغز به خصوص همراه با افزایش سن و در نهایت افزایش طول عمر اشاره کرد.

با این وجود کلم بروکلی یک عارضه جانبی دارد که بسیاری از افراد نسبت به آن آگاهی ندارد. بروکلی می‌تواند باعث ایجاد نفخ در بدن شما شده و از این رو افرادی که مستعد دچار شدن به نفخ هستند باید در خوردن آن محتاط باشند.

بیشتربخوانید:

خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی

 علاوه بر کلم بروکلی، بسیاری دیگر از انواع کلم‌ها مانند کلم پیچ و گل کلم، نفخ شدیدی را در دستگاه گوارش ایجاد کرده که در بعضی موارد می‌تواند با درد نیز همراه باشد.

بروکلی و بسیاری دیگر از انواع کلم‌ها حاوی ماده‌ای به نام رافینوز هستند که روده کوچک شما توانایی هضم آن را نداشته و بدون تغییر به روده بزرگ شما منتقل می‌شود.

این ماده در روزده بزرگ شما توسط باکتری‌ها تخمیر شده و گاز متان تولید می‌کند. علاوه بر این، بروکلی حاوی فیبر بالایی بوده که در هنگام هضم باعث ایجاد گاز بدبوی هیدروژن سولفید می‌شود.

یکی از راه کار‌ها برای کاهش عوارض منفی انواع کلم‌ها از جمله بروکلیف پختن آن‌ها پیش از خوردن است که باعث می‌شود تا فرایندی که در دستگاه گوارش شما آغاز می‌شود، زودتر شروع شده و بدن شما گاز کمتری تولید کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص و مضرات گیاه چوچاق آشنا شوید!

میوه و سبزیجات مفید برای بیماران دیابتی

 

برچسب ها: رژیم غذایی، سبزیجات، کلم بروکلی تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز