Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:11

3
شهریور
با خوردن این غذا ذهن خود را جوان نگه دارید

با خوردن این غذا ذهن خود را جوان نگه دارید

در این گزارش درباره تاثیر خوردن غذا‌های مختلف بر روی بدن را بخوانید.

به گزارش سایت طلا ذهن شما نیز بخشی از بدن شما است و همانطور که خوردن غذا‌های مختلف بر روی بدن شما تاثیر می‌گذارد، می‌تواند بر روی ذهن و مغز شما نیز تاثیر گذار باشد.

پیش از این برخی از مطالعات نشان داده بودند که بین میزان باکتری‌های مفید دستگاه گوارش (روده) و مغز ارتباط مشخصی وجود دارد، از این رو دانشمندان بررسی کردند تا بفهمند که این ارتباط آیا بر روی پیری مغز تاثیر می‌گذارد یا خیر؟

محققان با وارد کردن باکتری‌های مفید روده و موش‌های نوجوان به موش‌های مسن دریافتند که برخی از فاکتور‌های ذهن مانند حافظه و عملکرد‌های شناختی بهبود می‌یابد.

آن‌ها همچنین متوجه شدند که عامل اضطراب که یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های بیماری آلزایمر است به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

بیشتربخوانید:

رمز و رازهای جوانی با نسخه تغذیه

 جان اف کریان، پروفسور و معاون تحقیقات و نوآوری در کالج دانشگاه کورک، می‌گوید: این تحقیقات نشان می‌دهد که میکروبیوم روده می‌تواند از آسیب مغز در برابر افزایش سن محافظت کند.

این تحقیق هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد، اما محققان این مطالعه انتظار دارند تا در آینده بتوان با تعدیل میکروبیوتای روده از مشکلات مربوط به افزایش سن بر روی مغز جلوگیری کرد.

این موضوع از آنجا اهمیت بسیار بالایی دارد که افراد بسیار زیادی در کشور‌های مختلف جهان از بیماری‌های زوال عقل و آلزایمر رنج می‌برند.

با توجه به این تحقیق می‌توان گفت که خوردن ماست و دیگر غذا‌های حاوی پروبیوتیک می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده کمتر به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر مبتلا شوید.

بیشتر بخوانید:

راز داشتن پوستی جوان و زیبا

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، تقویت حافظه، مغز تعداد بازديد: 223 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز