Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:55

1
شهریور
غذاهایی که بهتر است هرگز نخورید!

غذاهایی که بهتر است هرگز نخورید!

بسیار طبیعی است که شما بخواهید در میان رژیم غذایی سالمتان گاهی نیز غذا‌های خوشمزه و لذیذ که برای سلامتی مفید نیستند را بخورید.

به گزارش سایت طلا، طبق گفته متخصص تغذیه لورا بوراک، اگر به دنبال حفظ سلامتی خود هستید برخی غذا‌ها هرگز ارزش خوردن نداشته و بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنید.

از نظر وی بهتر است به جای خوردن این موارد به دنبال غذا‌های خوشمزه و مفید بروید. وی معتقد است حتی می‌توان برخی از این غذا‌ها را با مواد اولیه و شکل تهیه مناسب توسط خودتان تهیه شود تا به سلامتی تان آسیب وارد نکند.


۱. غذا‌های از قبل پخته شده در فروشگاه

به گفته بوراک این غذا‌ها حاوی قند اضافه شده، مواد نگهدارنده و چربی‌های ترانس هستند. بهتر است اگر هوس چنین چیزی کرده اید از گزینه‌های خانگی استفاده کنید.

۲. دونات

دونات‌ها نیز سرشار از قند و چربی‌های مضر هستند که بهتر است از مصرف آن‌ها صرف نظر کنید. اما اگر این غذا را هوس کرده اید بهتر است از مغازه‌های محلی خریداری کرده و یا در خانه ان را تهیه کنید.

بیشتربخوانید:

نان سفید برای سلامتی مضر نیست

 

۳. شکلات شیری

به گفته بوراک این شکلات‌ها بیشتر شبیه آبنبات‌های قندی هستند. بهترین کار این است که از شکلات‌های با کاکائو ۷۰ درصد به بالا استفاده نید تا خواص خود را حفظ کرده باشد.

۴. نان‌های فرآوری شده

این نان‌ها باید هفته‌ها بدون خراب شدن دوام بیاورند بنابراین همیشه حاوی قند‌های فرآوری شده، مواد نگهدارنده و کالری اضافی هستند. از نظر بوراک باید نان تازه از نانوایی تهیه کرد.

۵. پاستا و ماکارونی

پاستا و ماکارونی هر دو از غذا‌های بسیار خوشمزه به شمار می‌روند که تهیه ان‌ها نیز بسیار ساده است. بوراک می‌گوید هرگز نباید ماکارونی خود را از رستوران‌ها سفارش دهید بلکه اگر می‌خواهید از این غذا لذت ببرید باید ان را در خانه تهیه کرده و از انواع سالم ماکارونی استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

مواد غذایی محبوب که به کبد آسیب می زنند

برچسب ها: چربی خون، قندخون، سلامتی بدن تعداد بازديد: 223 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز