Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:30

31
تیر
روغن به کار رفته برای تهیه شیرینی بسیار مضر است

روغن به کار رفته برای تهیه شیرینی بسیار مضر است

زمان پخت بیشتر شیرینی‎ها از کره و روغن جامد استفاده می‎شود که خطرات بسیار زیادی دارد گفت: روغن جامد می‎تواند سبب التهاب‎های عروقی شده و مشکلات قلبی برای افراد ایجاد کند.

تحریریه زندگی آنلاین : آرزو کاوه‎ئی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان پخت بیشتر شیرینی‎ها از کره و روغن جامد استفاده می‎شود که خطرات بسیار زیادی دارد گفت: روغن جامد می‎تواند سبب التهاب‎های عروقی شده و مشکلات قلبی برای افراد ایجاد کند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، غلظت خون، پرفشاری خون، افزایش فشار خون و شیوع سرطان را از دیگر آثار منفی مصرف شیرینی به علت استفاده از روغن جامد در تهیه آن دانست. همچنین افزایش وزن از دیگر مضرات مصرف شیرینی است، چراکه روغن، قند و شکر به عنوان مواد اولیه تهیه شیرینی از کالری بالایی برخوردار بوده، بنابراین شیرینی نیز به علت داشتن کالری زیاد سبب اضافه وزن می‎شود.

همچنین مصرف این مواد سبب افزایش قند خون و مستعد شدن افراد برای ابتلا به دیابت شده و می‎تواند قند خون را بالا برده و افراد را به مرحله پیش دیابت برساند. تداوم مصرف شیرینی همچنین مواد مغذی موجود در بدن را کاهش می‎دهد، یعنی به دنبال مصرف شیرینی، اشتهای افراد برای خوردن غذا کاهش یافته، بنابراین بدن نمی‎تواند دیگر مواد غذایی حاوی مواد مغذی را دریافت کند.

در صورت مصرف شیرینی بهتر است همزمان با آن میوه، خیار یا حتی ۲ برگ کاهو استفاده کرد، چرا که میوه و انواع صیفی می‎تواند به شدت از عوارض روغن‎هایی که در پخت شیرینی‎ها به کار رفته کم کند و از این طریق می‎توان علاوه بر مصرف شیرینی عوارض آن را در بدن نیزکاهش داد.

بیشتر بخوانید:

با خاصیت روغن های طبیعی برای سلامتی آشنا شوید

مصرف این روغن ها باعث ناباروری می شود!

 

 

برچسب ها: روغن، شیرینی، روغن گیاهی، روغن حیوانی، پالم تعداد بازديد: 258 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز