Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 04:18

14
تیر
غذاهای مقابله‌کننده با آلرژی بهاره

غذاهای مقابله‌کننده با آلرژی بهاره

از دو طریق به از بین بردن علائم آلرژی کمک می‌کند. این سبزی علاوه بر این‌که یکی از سالم‌ترین مواد غذایی برای دوندگان محسوب می‌شود، حاوی ویتامین C زیادی است که نقش مؤثری در تسکین علائم آلرژی دارد. از طرف دیگر، کلم بروکلی

تحریریه زندگی آنلاین : مواد غذایی غنی از ویتامین C و اسیدفولیک به کاهش التهابات ناشی از واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کنند.

کلم برو کلی: از دو طریق به از بین بردن علائم آلرژی کمک می‌کند. این سبزی علاوه بر این‌که یکی از سالم‌ترین مواد غذایی برای دوندگان محسوب می‌شود، حاوی ویتامین C زیادی است که نقش مؤثری در تسکین علائم آلرژی دارد. از طرف دیگر، کلم بروکلی عضوی از خانواده کلم‌هاست، که به باز شدن سینوس‌ها کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که حدود 500 میلی‌گرم ویتامین C در روز می‌تواند علائم آلرژی را تسکین دهد،‌ درحالی‌که یک فنجان کلم بروکلی خام حاوی 80 میلی‌گرم ویتامین C است.

جوانه بروکلی: نتایج یک مطالعه جدید که در مجله Food and Function به چاپ رسید نشان داد که عصاره‌ی جوانه‌ی بروکلی (BSE)، می‌تواند از بدن در مقابل آلرژی و آسم محافظت کند. همچنین مطالعه‌ای در سال 2009 نشان داد که این ماده خاصیت مقابله با سرطان معده نیز دارد. در این مطالعه 29 فرد در معرض ذرات دیزلی اگزوز قرار گرفتند و سپس پاسخ‌های التهابی آنها از طریق افزایش سلول‌های سفید خونی ارزیابی شد. سپس به افراد تحت مطالعه یک دوز BSE افزوده ‌شده به آب انبه هر روز به مدت 4 روز داده شد. بعد از مصرف این ترکیب، سطح پاسخ سلول‌های خونی 54 درصد پایین‌تر از افرادی بود که این ترکیب را دریافت نکرده بودند.

بیشتربخوانید:

خارش و آلرژی شدید؛ ارمغان مصرف ۹ ماده غذایی

آلرژی به بادمجان ؛ از علت تا درمان

 

شکلات (کاکائو): محققان دریافته‌اند که کاکائو از طریق کاهش سنتز ایمونوگلوبولینE (IgE)، خواص ضد آلرژی دارد. در یک مطالعه که در سال 2012 به چاپ رسید، موش‌های آزمایشگاهی تغذیه شده با یک رژیم غنی از کاکائو به مدت 4 هفته، سطح IgE پایین‌تری نشان دادند.

مرکبات: برای دریافت مقادیر کافی ویتامین C می‌توانید از گریپ‌فروت، پرتقال و لیموترش استفاده کنید، یک پرتقال بزرگ حاوی 100 میلی‌گرم ویتامین C می‌باشد.

سیر و پیاز: کوئرستین، یکی از سلاح‌های قدرتمند دیگری است که به مقابله با آلرژی کمک می‌کند، چون عملکردی مانند آنتی‌هیستامین‌ها دارد. اگر می‌خواهید که از مزیت ضد آلرژی این ماده برخوردار شوید، باید بدانید که پیاز و سیر مثل سیب، حاوی کوئرستین زیادی هستند. بنابراین در فصل آلرژی، بیشتر از سیر و پیاز استفاده کنید.

جعفری: ترشح هیستامین را که منجر به آلرژی می‌شود مهار می‌کند. درعین‌حال جعفری یک سبزی مدر است پس قبل از مصرف مقادیر زیاد با پزشک خود مشورت کنید.

آناناس: این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین می‌باشد که خاصیت ضد التهابی قوی دارد و می‌تواند گلودرد و سینوس تحریک‌شده را تسکین دهد. همچنین آناناس حاوی ویتامین C نیز می‌باشد.

انگور قرمز و بلوبری: این مواد حاوی ترکیب پلی فنولی به نام رزوراترول هستند که به مهار IgE کمک می‌کند.

گوجه‌فرنگی و هندوانه: هر دو حاوی لیکوپن زیادی هستند و مطالعات نشان داده‌اند که این ماده، واکنش آلرژیک را کمتر می‌کند. ضمناً لیکوپن، تجمع نوع خاصی از سلول‌ها در ریه (خصوصاً ائوزینوفیل) که باعث بروز علائم آلرژی می‌شود را کاهش می‌دهد. یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of Asthma نشان می‌دهد که سطح لیکوپن در خون افراد مبتلا به آسم، کمتر از افراد سالم است.

بیشتربخوانید:

با این توصیه های طب سنتی با آلرژی بهاری مبارزه کنید

آلرژی بهاری؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

 

برچسب ها: آلرژی، آلرژی غذایی، حساسیت، آلرژی بهاری، خارش تعداد بازديد: 283 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز