Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 00:21

28
آذر
آیا پای مرغ، از پوکی‌استخوان و راشیتیسم جلوگیری می‌کند؟

آیا پای مرغ، از پوکی‌استخوان و راشیتیسم جلوگیری می‌کند؟

توصیه نمی‌کنیم که افراد به ویژه گروه‌های پرخطر شامل کودکان، زنان باردار و سالمندان از پای مرغ استفاده کنند. قسمت عمده پای مرغ از پوست تشکیل شده که حاوی مواد ژلاتینی است

دکتر فرهاد غیبی؛ متخصص تعذیه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: توصیه نمی‌کنیم که افراد به ویژه گروه‌های پرخطر شامل کودکان، زنان باردار و سالمندان از پای مرغ استفاده کنند. قسمت عمده پای مرغ از پوست تشکیل شده که حاوی مواد ژلاتینی است، هنگام پخت پای مرغ، ژلاتین آزاد می‎شود و احتمال دارد برخی افراد تصور کنند که می‌توانند از این ژلاتین برای غضروف‌سازی استفاده کنند. با توجه به میزان بسیار پائین پروتئین در ژلاتین پای مرغ، این ژلاتین نمی‌تواند کمکی به غضروف‌سازی کند. علاوه بر پای مرغ، گردن و بال مرغ را هم در مصارف تغذیه‌ای چندان توصیه نمی‌کنیم، چرا که پوست می‌تواند محل تجمع و ذخیره مقدار زیادی از مواد شیمیایی، سموم، انواع هورمون‌ها و فلزات سنگین باشد. میزان چربی‌های اشباع هم در پوست پای مرغ و پوست خود مرغ زیاد بوده و مصرف آن را اصلاً توصیه نمی‌کنیم.

 خوشمزه بودن بال مرغ، به ویژه بال مرغ کبابی دلیلی بر ارزش تغذیه‌ای و تفاوت آن با پای مرغ نیست، چرا که هر دو از پوست و چربی‌های اشباع تشکیل شده‌اند. مصرف بال مرغ می‌تواند به ایجاد عوارض احتمالی در بیماران قلبی عروقی، کودکان و زنان باردار منجر شود. گردن مرغ هم محل عبور نسوج عصبی و تعدد غدد لنفاوی بوده و احتمال تجمع برخی مواد مضر هم در اینجا وجود دارد، ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم داخل آن را تمیز کنیم، از این رو گردن مرغ را هم اصلاً برای استفاده‌های تغذیه‌ای توصیه نمی‌کنیم. گردن و بال مرغ با وجود خوشمزه بودن از نظر خوراکی، احتمال دارد از نظر تغذیه‌ای مضر و آسیب‌رسان باشند. کبد و قلب مرغ هم از نظر تغذیه‌ای توصیه نمی‎شوند و تا به حال هیچ تحقیقاتی مبنی بر مفید بودن امعا و احشای مرغ وجود ندارد.

بیشتربخوانید:

پای مرغ را جایگزین قرص‌های غضروف ساز کنید

پای مرغ منبعی سرشار از کلسیم و فسفر

برچسب ها: پای مرغ، خواص پای مرغ، کلسیم، غضروف سازی تعداد بازديد: 319 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز