Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:52

26
تیر
با انواع برنج در جهان آشنا شوید ؟

با انواع برنج در جهان آشنا شوید ؟

در جهان بیش از ۱۲۰٫۰۰۰ گونه برنج وجود دارد. اتحادیه اروپا و سازمان‌های گمرک کشور‌های عضو برای ارزیابی و دریافت عوارض وارداتی بین ۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ (آلمان) گونه برنج را طبقه‌بندی و تفکیک کرده‌اند.

تحریریه زندگی آنلاین : در جهان بیش از ۱۲۰٫۰۰۰ گونه برنج وجود دارد.  اتحادیه اروپا و سازمان‌های گمرک کشور‌های عضو برای ارزیابی و دریافت عوارض وارداتی بین ۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ (آلمان) گونه برنج را طبقه‌بندی و تفکیک کرده‌اند.

 

برنج وحشی: برنج وحشی هم خانواده نه چندان نزدیک برنج سفید و در واقع تیره‌ای از علف‌های آبزی دانه بلند است. این نوع برنج به دلیل طعم قوی‌ای که دارد برای تهیه غذاهای تند و شوری که از گوشت قرمز یا گوشت پرندگان شکار شده تهیه می‌شوند و همچنین انواع غذاهای دودی استفاده

می‌شود.

 برنج قهوه‌ای: برنج قهوه‌ای را نباید با تکه‌های ریز دارچین اشتباه گرفت. مواد مغذی برنج قهوه‌ای از برنج سفید بیشتر و طعم و عطر آن بهتر است و می‌توانید آن را با ادویه‌های مختلف، میوه، آجیل و چیزهایی از این قبیل درست کنید. واژه برنج قهوه‌ای به برنجی اطلاق می‌شود که هنوز تصفیه نشده است؛ به این معنی که چه چیزی غیر از پوسته سفت خارجی آن جدا نشده است. برنج قهوه‌ای با لایه سبوس سالمی که دارد، نسبت به برنج‌های پرداخت شده ارزش غذایی بیشتری دارد و همچنین کمی گران‌تر است. این نوع برنج مزه‌ای نافذ دارد و طول عمر آن نسبت به برنج سفید کمتر است. می‌توانید برنج سفید را تقریباً برای مدت زیادی می‌توانید ذخیره کنید، اما برنج قهوه‌ای باید در عرض ۶ ماه بعد از خرید، مصرف شود. معمولاً زمان پخت این نوع برنج از برنج سفید بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید:

فوت کوزه گری در پخت برنج

 

برنج‌های دانه بلند و دانه کوتاه:  به این دلیل که می‌توان برنج را با اکثر غذاها سرو کرد، خوب درست کردن آن فن بسیار مهمی است که باید در آن استاد شد. از نکات زیر استفاده کنید تا برنج دانه بلند عالی درست کنید.

 همیشه دستورالعمل پخت برنج را که روی بسته آن نوشته شده است، مطالعه کنید.

 همیشه مقدار آب و برنج را انداز‌ه‌گیری کنید.

 زمان پخت را تنظیم کنید

 در قابلمه را بگذارید تا بخار آن خارج نشود

 در پایان زمان پخت، میزان پختن آن را محک بزنید. در صورت لزوم ۲ تا ۴ دقیقه بیشتر آن را

بپزید.

 

بیشتر بخوانید:

سیرتا پیاز برنج

آنچه درباره برنج ایرانی باید بدانید!

برچسب ها: برنج، برنج قهوه ای، انواع برنج، برنج دانه بلند، برنج ایرانی تعداد بازديد: 396 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز