Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:32

18
شهریور
هشدار : سیب زمینی سرخ کرده شما را کور می کند

هشدار : سیب زمینی سرخ کرده شما را کور می کند

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که با مصرف زیاد سیب زمینی سرخ شده، سیستم اعصاب بینایی در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

براساس یک گزارش جدید، مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده، علاوه بر چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، منجر به صدمه به سیستم عصبی، به ویژه اعصاب بینایی می شود.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله Annals of Medicine منتشر شده، محققان دانشگاه بریستول در انگلستان، در گزارشی نوشتند: "نتایج تحقیق بر روی یک پسر بچه نوجوان که با مشکل بینایی مواجه بود، نشان داد که این پسر بچه بیرویه از چیپس و سیب زمینی سرخ شده، استفاده می کرده است."

نوروپاتی نوری با مشکلات تغذیه ای برای این بیمار تشخیص داده شد. این بیماری می تواند در اثر داروها، سوء جذب مواد غذایی، رژیم غذایی ضعیف یا سوء مصرف الکل ایجاد شود.

ویتامین ها برای بسیاری از واکنش های سلولی ضروری هستند و کمبود این ویتامین ها می تواند منجر به تولید فرآورده های سمی متابولیسم و در نهایت به آسیب سلول های عصبی شود.

از بین رفتن بینایی ناشی از نوروپاتی نوری تغذیه اگر زود تشخیص داده شود، به طور بالقوه قابل برگشت است.

به این نوجوان مکمل های غذایی تجویز شد که از بدتر شدن بینایی وی جلوگیری می کرد. این نوجوان همچنین به دلیل اختلال خوردن به خدمات بهداشت روان ارجاع داده شد.

آزمایش‌های انجام شده نشان داد که وی به دلیل رژیم غذایی نادرست به کمبود ویتامین ب-۱۲ و کم‌خونی ماکروسیتیک مبتلا است، سندرومی که باعث می‌شود متوسط اندازه گلبول‌های قرمز فرد بزرگتر از حد معمول (صد فمتولیتر) باشد.

آن موقع بود که اعتراف کرد از دوران ابتدایی از خوردن برخی غذاهای خاص امتناع کرده و تنها سیب زمینی سرخ شده، چیپس پرینگلز، نان سفید، گوشت فرآوری شده و سوسیس خورده است.

 

منبع:ایسنا

بیشتر بخوانید:

10خطر پنهان گوجه فرنگی که از آن بی خبرید

خوراکی هایی که سلامت کلیه‌های شما را تضمین می‌کند

مصرف این ویتامین ها بی خوابی را درمان می کند

برچسب ها: سیب زمینی، اختلال خوردن، سیب زمینی سرخ کرده، اعصاب بینایی تعداد بازديد: 384 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز