Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:51

24
فروردین
واكنش افراد بسیار چاق و لاغر به طعم ها

واكنش افراد بسیار چاق و لاغر به طعم ها

در پی بررسی‌های انجام شده محققین دانشگاه كلرادو تشخیص طعم و مزه غذا و نوع عادت‌های فردی در غذاخوردن ما تاثیر دارد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

به عبارتی وقتی شما نتوانید نسبت به طعم‌های مختلف واكنش نشان دهید، ‌ممكن است بسیار چاق و یا بسیار لاغر شوید و دچار اختلال در خوردن شوید این مطالعه اخیراً در مجله اختلالات خوردن منتشر شده در این بررسی قسمتی از مغز كه طعم غذا را تشخیص می‌دهد به غذاهای مختلف و طعم‌های مختلف عكس‌العمل نشان داده و در اثر الگو‌های غیر طبیعی خوردن دچار اختلال گشته.

در تحقیق اخیر، زمان 106 ساله و مشابه آن مورد بررسی قرار گرفت، آنها قسمت كنترل طعم و عطر غذا در مغزشان دچار اختلال شده بود و دیگر تفاوتی بین عطر و یا طعم غذاها قائل نبودند آنها حتی تفاوت آب شیرین و آب معمولی را احساس نمی‌كردند.

دقیقا براساس همین پژوهش می‌توان اختلالات خوردن، چاقی‌های بی‌رویه و یا لاغری‌های شدید را در این قسمت مغز جستجو كرد و چنانچه بتوان به گونه‌ای عادات كرد كه مغز به صورت درست و صحیح خوراكی‌ها و طعم‌های آنها را از هم تفكیك كند می‌‌توان امیدوار بود كه با تغذیه صحیح با چاقی‌ها و لاغرهای مفرط مبارزه كرد شاید تنظیم عطر و طعم غذا بتواند در این مورد به ما كمك كند كه البته باید بیشتر به تحقیق و بررسی در این مورد پرداخت.

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، لاغری مفرط، اختلال خوردن، اختلال خوردن و لاغری، چاقی بی رویه تعداد بازديد: 814 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز