Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:22

25
اسفند
غذاهای مدیترانه‌ای برای حافظه بهتر

غذاهای مدیترانه‌ای برای حافظه بهتر

این تحقیق نشان داد که روند زوال شناختی افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای اتخاذ کرده بودند، کند شده و آنها کمتر به آلزایمر مبتلا شدند و در عین حال فعالیت شناختی آنها نیز افزایش یافت.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

مصرف غذاهای مدیترانه ای می تواند روند تنزل شناختی در افراد را آهسته کند. تحقیقی نشان می‌دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای، علاوه بر قلب، ذهن‌تان را هم بهبود می‌بخشد.

این تحقیق نشان داد که روند زوال شناختی افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای اتخاذ کرده بودند، کند شده و آنها کمتر به آلزایمر مبتلا شدند و در عین حال فعالیت شناختی آنها نیز افزایش یافت.

در این نوع رژیم غذایی، توجه، حافظه و زبان بهبود یافت. همچنین روی حافظه، اثر بهبودبخشی ویژه‌ای همچون بهبودی تشخیص با تاخیر، حافظه طولانی مدت و کارآ، عملکرد اجرایی و ساختار بصری داشت.

چرا مصرف بیشتر رژیم غذایی مدیترانه‌ای روند تنزل شناختی را در افراد آهسته می‌کند؟ این نوع رژیم غذایی، فرصت اصلاح برخی از عوامل خطرزا را می‌دهد.

این عوامل عبارتند از، کاهش واکنش های التهابی، افزایش ریزمغذی‌ها، بهبود تعادل ویتامین و مواد معدنی، تغییر پروفایل چربی با استفاده از روغن‌های زیتون به عنوان منبع اصلی چربی‌های رژیمی، حفظ وزن و کاهش چاقی بالقوه و شاید تغییر ریزاندامگان همزیست روده، اگرچه مورد آخر هنوز نیازمند تحقیقات وسیع تر است.

علاوه بر آن، فواید شناختی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای ناشی می شود تنها منحصر به افراد مسن‌تر نیست. دو تا از تحقیقات با استفاده از بررسی‌های کامپیوتری، در این زمینه نشان داد که درک شناختی بزرگسالان جوان‌تر و همچنین مسن‌ترها، هر دو، بهبود نشان داد. محققان تاکید می‌کنند نظر به اینکه جمعیت طی 20 تا 30 سال آینده به شدت رو به کهنسالی است، تحقیقات در این زمینه مهم است.

آنها معتقدند که استفاده از نوعی رژیم غذایی مانند غذاهای مدیترانه ای، ابزاری اساسی در حفظ کیفیت زندگی و کاهش بالقوه بار اجتماعی و اقتصادی بروز مشکلات شناختی مانند زوال عقل است.

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، کاهش وزن، تناسب اندام، چاقی و افزایش وزن، رژیم غذایی مدیترانه‌ای تعداد بازديد: 980 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز