Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:17

7
اسفند
باي پس معده و لاغري در نوجوانان

باي پس معده و لاغري در نوجوانان

براساس تحقیقات انجام شده روش بای پس معده می‌تواند برای جلوگیری از چاقی مفرط و جلوگیری از بیماری های مختلف مفید باشد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه تغذیه

 

براساس مطالعاتی كه توسط انجمن دیابت لان ست Lancet انجام گرفته بای پس معده می‌‌تواند در برخی افراد 5 تا 12 سال نتایج خوبی داشته باشد در عین حال می‌تواند مشكلاتی از جمله كمبود ویتامین در برداشته باشد.

براساس تحقیقات انجام شده این روش می‌تواند برای جلوگیری از چاقی مفرط و جلوگیری از بیماری های مختلف مفید باشد. اما كمبود ویتامین در طول دوران زندگی نیز با توجه به از دست دادن سریع وزن قابلی پیش‌بینی می‌باشد.

با توجه به اینكه در آمریكا حدود 4 میلیون كودك از اضافه وزن شدند رنج می‌برند  شرایط نامساعدی در امور اجتماعی و فردی و همینطور كاهش امید به زندگی دارند بای پس معده می‌تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد در مطالعات جدید ذكر شده كه افرادی كه تحت عمل بای پس معده قرار گرفته‌اند احساس رضایت داشته و تا 5 سال بعد هم توانسته‌اند وزن خود را حفظ نمایند.

البته نمی‌توان كمبود ویتامین D و ویتامین B12و كم‌خونی خفیف را نادیه گرفت به عقیده پزشكان در این موارد می‌توان از رژیم‌های مفید و همینطور ورزش بهره گرفت در مطالعات به 58 نوجوان به شدت چاق در سنین 13 الی 21 كه تحت عمل بای پس معده قرار گرفته بودند، توجه شد BMI آنها به شدت كاهش یافت و در طی مدت طولانی برخی به وزن ایده‌آل رسیدند و برخی نیز در همان حد بعد از عمل باقی ماندند.

آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد اینكه تعداد نوجوانان مبتلا به دیابت از 16 درصد به 2 درصد كاهش پیدا كرد  كسانی كه دارای كلسترول بالا بودند درصد كلسترول آنها از 86 درصد به 38 درصد رسید. فشارخون بالا از 47 درصد به 16 درصد كاسته شد.

با این حال كمبود ویتامین B12 و ویتامین D و كم‌خونی همچنان وجود داشته با مطالعات انجام شده هر چند فردی كه عمل بای پس معده را انجام می‌دهد ممكن دچار كمبود ویتامین‌ها شود اما فواید این عمل بیشتر خواهد بود زیرا می‌توان از طریق تغذیه درست  مفید كمبود ویتامین‌ها و غیره را جبران نمود و در عرض به فرد بهترین راه برای ادامه زندگی را نشان داد.

در مطالعات به عمل آمده مضرات و فواید بای‌پس معده عنوان شد اما دكتر تورستن استاد دانشگاه كوتنبرگ، سوئد، می‌توان بای‌پس معده را برای نوجوانان بسیار چاق انجام داد اما مهم این است كه این افراد كاملا تحت نظر مركز جراحی موردنظر قرار گیرند و نیازمندیها و مراقبت‌ها، پیگیری و پیشگیری‌ها در طول زمان انجام پذیرد.

براساس تحقیقات دانشگاه كاتولیك ایتالیا متأسفانه رژیم كم‌كالری و تغییر سبك زندگی و درمان‌های پزشكی دارای اثرات بسیار ضعیفی در نوجوانان بوده و دارای اثرات طولانی مدت نخواهد بود. شاید بهترین راه برای جلوگیری از چاقی‌های مفرط با BMI (توده حجم بدنی) برای نوجوانان، روش‌ جراحی‌های كوچك باشد و با در نظر گرفتن مراقب‌های بعد از جراحی می‌تواند دستورالعمل خوبی باشد.

برچسب ها: رژیم غذایی، تناسب اندام، لاغری و کاهش وزن، بای پس معده، چاقی نوجوانان تعداد بازديد: 973 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز