Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:53

18
بهمن
غذای فریز شده نخورید

غذای فریز شده نخورید

افرادي كه داراي تغذيه با غذهاي آماده منجمد و بسته‌بندي هستند كمتر از ميوه و سبزيجات استفاده مي‌كنند، داراي فقر تغذيه‌اي هستند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه ترجمه

 

اغلب والدین ترجیح می‌دهند از غذاهای آماده و منجمد برای غذاهای خود استفاده كنند، هر چند قابل فهم است كه اینگونه غذاها باعث صرفه‌جوئی در وقت و انرژی و پخت‌و‌پز غذا می‌شود، اما ابداً قابل توجیه نیست زیرا اینگونه غذاهای منجمد دارای كالری بالا، قند زیاد، نمك و چربی اشباع شده می‌باشد كه هر كدام از موارد ذكر شده برای سلامتی‌ انسان مفید نمی‌باشد.

براساس تحقیق دانشگاه مینه‌سوتا، این قبیل خوراك‌ها، زمینه را برای فقر غذائی آماده می‌كند، خوب است بدانیم كه حدود 49 درصد از والدین اظهار می‌دارند كه به این دلیل از اینگونه غذاها استفاده می‌كنند كه افراد خانواده، اشتیاق بیشتری به خوردن این‌گونه غذاها داشته و حدود 27 درصد از امكان سهل‌الوصول بودن و نگهداری آن در فریزر اظهار رضایت می‌كنند.

در اكثر موارد والدین بخاطر شاغل بودن و نداشتن وقت كافی جهت تهیه غذا مبادرت به تهیه و خرید غذاهای منجمد و یا بسته‌بندی شده و آماده می‌كنند مادران می‌گویند اینگونه خوراك‌ها سریع‌تر پخته شود و افرادی كه با آشپزی آشنا نیستند می‌توانند به راحتی به انواع و طعم‌های مختلف دست پیدا كنند.

تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد افرادی كه دارای تغذیه با غذهای آماده منجمد و بسته‌بندی هستند كمتر از میوه و سبزیجات استفاده می‌كنند، دارای فقر تغذیه‌ای هستند و قابلیت پخت غذاهای مختلف را ندارند.

توصیه متخصصین این است كه والدین، از غذاهای آماده سالم و سلامت استفاده نمایند و یادگیری خود جهت پخت و پز را افزایش دهند، آنچه لازم است در برنامه سلامتی قرار گیرد، آن است كه قابلیت والدین در تهیه و تدارك غذاهای سالم را در منزل فرا گیرند و مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را بالا ببرند.

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، غذاهای آماده، تهیه غذا، چربی اشباع، غذای منجمد، غذای فریز شده تعداد بازديد: 835 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز