Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:39

30
دی
آخر هفته‌های شاد با فرزندان

آخر هفته‌های شاد با فرزندان

برای خوشگذرانی با کودکان نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت نیست، چرا که آنها را با ابتدایی‌ترین چیزها هم می‌توان خوشحال کرد. ما در اینجا چند ایده به شما پیشنهاد می‌دهیم که امیدواریم با کمک آنها،‌ آخر هفته‌های خوبی را برای فرزندان‌تان ایجاد کنید.

اعظم اسلامی مجد‌/مترجم

گاهی اوقات شرایط جور جور است که یک آخر هفته خیلی خوب در کنار فرزندان و خانواده داشته باشید،‌ اما هر چه فکر می‌کنید که چه کار کنید و کجا بروید،‌ به نتیجه نمی‌رسید. برای خوشگذرانی با کودکان نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت نیست، چرا که آنها را با ابتدایی‌ترین چیزها هم می‌توان خوشحال کرد. ما در اینجا چند ایده به شما پیشنهاد می‌دهیم که امیدواریم با کمک آنها،‌ آخر هفته‌های خوبی را برای فرزندان‌تان ایجاد کنید:

 رفتن به باغ‌وحش

برای همه افراد خانواده بلیط باغ‌وحش بخرید و آخر هفته را به آنجا بروید. کودکان معمولا در باغ‌وحش سوالات زیادی برایشان مطرح می‌شود که باعث می‌شود اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. قطعا جواب برخی از سوالات آنها را نمی‌دانید. از متصدی و مسئول آنجا کمک بگیرید.

 سینما چند بعدی

قطعا انتخاب فیلم در سینما چند بعدی، ارتباط نزدیکی با سن و سال فرزندتان دارد. کودکان عاشق انیمیشن‌های پرهیجان هستند. رفتن به سینما چند بعدی محدودیت فصلی ندارد و برای هر موقع از سال پر از جذابیت است.

 به یک فروشگاه بزرگ بروید

یک لیست از چیزهایی که نیاز دارید را تهیه کنید و با فرزندتان به فروشگاه بروید. بچه‌ها گرفتن چرخ‌دستی و هُل دادن آن را دوست دارند. لیست را به او نشان دهید و از او بخواهید که در پیدا کردن چیزهایی که مدنظر شما است، کمک کند. شک نداشته باشید که فرزندتان از این کار بسیار لذت خواهد برد. فروشگاه‌های بزرگ با وسایل رنگی که مرتب کنار هم و روی هم چیده شده‌اند، توجه اغلب کودکان را به خود جلب می‌کنند.

 به موزه بروید

موزه رفتن، یک کار فرهنگی ارزشمند است، البته از خردسالان نمی‌توان چنین انتظاری را داشت، اما کودکان در سنین بالاتر، تمایل دارند که به یک موزه جالب بروند. اگر در شهر بزرگی زندگی می‌کنید، حتما در شهرتان موزه زیاد دارید. در میان موزه‌ها، برخی از آنها برای کودکان جذابیت بیشتری دارند، مثلا موزه حیات‌وحش، موزه وسایل نقلیه، موزه عروسک و ... . سعی کنید با نظر خودش موزه را انتخاب کنید.

 به یک ایستگاه آتش‌نشانی بروید

تمام محله‌ها، یک ایستگاه آتش‌نشانی دارند. کودکان رفتن به ایستگاه آتش‌نشانی را خیلی دوست دارند. کلاه مخصوص را سرشان می‌کنند و حتی سوار ماشین آتش‌نشانی می‌شوند و زندگی و کار آتش‌نشان‌ها را از نزدیک می‌بینند.

 تفریحات مربوط به فصل

تفریحات و خوشی‌هایی که می‌توانید آخر هفته‌ها با فرزند خود تجربه کنید، ‌بستگی زیادی به فصلی که در آن هستید دارد. هر فصل جاذبه‌های خودش را دارد، مثلا در فصل تابستان استخر و دریا لذت‌بخش است و در زمستان اسکی، برف‌بازی و ... . در فصل پاییز هم می‌توانید با فرزند خود، برگ‌ها را جمع‌آوری کنید، حتی اگر برگ پهن و مناسبی پیدا کرده‌اید، می‌توانید با آن ماسک صورت درست کنید. سوراخ‌های دهان،‌ بینی و چشم‌ها را درآورید و با آن با فرزندتان کلی کیف کنید.

یک غذای خاص درست کنید

برای این منظور از اینترنت کمک بگیرید. یک غذای خاص را جستجو و با کودک‌تان اقدام به درست کردن آن کنید. مثلا یک غذای خاص چینی. سعی کنید سراغ آنهایی بروید که وسایل و لوازم آن را در خانه

دارید.

حتی می‌توانید در مورد تاریخچه آن غذا و آداب و رسوم مردم یک جای به خصوص هم در حین کار و درست کردن غذا، حرف بزنید.

 باغبانی کنید

بچه‌ها عاشق این کار هستند. شما می‌توانید در حیاط کوچک خانه خودتان هم با فرزندتان باغبانی کنید. بگذارید برای یک روز راحت باشند و هر چقدر که می‌خواهند خودشان و لباس‌هایشان را کثیف کنند.

 تردستی و حقه‌های آن را با او تمرین کنید

بچه‌ها این کار را خیلی دوست دارند. احتمالا خودتان که چشم‌بندی و تردستی بلد نیستید، ولی نگران نباشید. در مراکز خرید و فروشگاه‌ها، وسایل و حتی کتاب آموزشی آن را می‌فروشند. می‌توانید از قبل یکی را تهیه کنید و بگذارید برای آخر هفته و با او تمرین کنید و بعد از او بخواهید که برنامه‌ای که یاد گرفته را برای دیگران (دوستان و خانواده) به نمایش بگذارد.

 با هم آشپزی کنید

کودکان پخت و پز را خیلی دوست دارند. درست کردن کیک،‌ شیرینی، بیسکویت، پیتزا و ... همیشه پر از لذت است. آنها ریختن، پاشیدن و هم زدن را دوست دارند. بگذارید آنها تخم‌مرغ را بشکنند و با همزن، هم بزنند. حتی می‌توانید کمی آن طرف‌تر بنشینید و مرحله به مرحله به او بگویید که چه کار کند. از تماشای او لذت ببرید و از خنده‌هایش کیف کنید.

 فروشنده و مشتری بازی

اگر امکان بیرون رفتن از خانه را ندارید، در خانه هم می‌توانید خیلی کارهای جدید و بامزه را با او تجربه کنید، مثلا برخی از لباس‌ها را روی صندلی و میز بچینید. او فروشنده شود و شما مشتری و برعکس. یا حتی با ظرف و وسایل کوچک آشپزخانه هم می‌توان این کار را کرد. چیزهایی که دوست دارد بخرد را داخل ساک یا جعبه بریزد و در نهایت مبلغ را با شما حساب کند. کودکان این بازی‌ها را خیلی دوست دارند.

 خرید و رفتن به خارج شهر

برای خرید محصولات ارگانیک، کمی بیشتر برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید و آخر هفته با او به خارج از شهر بروید، از بازارهای محلی دیدن کنید و چیزهایی که لازم دارید را بخرید. در حین انجام این کار، به او توضیح دهید که مصرف محصولات ارگانیک چه خوبی‌هایی دارد.

برچسب ها: پیک نیک، پارک، تعطیلات، باغ وحش، زندگی آنلاین، خرید، شهربازی، تعطیلات آخر هفته تعداد بازديد: 419 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز