Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:29

نان و غلات

بازدید: 17387

  • خواص فرا سودمند جوانه گندم

    خواص فرا سودمند جوانه گندم

    از مزایای روغن جوانه گندم می‌توان به مقدار ویتامین E بالای آن، اسید چرب اشباع نشده و استفاده بعنوان ماده افزودنی در مواد غذایی و کاربرد آن در محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی اشاره نمود.

  • فواید و روش های پخت برنج قهوه ای

    فواید و روش های پخت برنج قهوه ای

    برنج قهوه ای بیش از برنج سفید مواد مغذی داشته و حاوی کربوهیدرات بدون گلوتن است. این برنج سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و پروتئین است.

  • جوانه ها چه هستند؟

    جوانه ها چه هستند؟

    جوانه‌ها دانه های گیاهان خوراکی هستند که فقط جوانه می‌زنند (بدون کشت) تا برای خوردن آماده شوند. این دانه ها می‌توانند به خانواده‌ی غلات مثل برنج و جو تعلق داشته باشند یا به خانواده‌ی حبوبات مثل عدس و یا آفتابگردان و غیره

  • جو به تحریک مرکز سیری مغز کمک می کند

    جو به تحریک مرکز سیری مغز کمک می کند

    یکی از مواد غذایی که به کاهش قابل ملاحظه سطح بالای کلسترول و قند خون و کنترل وزن کمک می‌کند، جو است. مصرف روزانه جو در حفظ و بهبود سلامت بدن موثر می‌باشد.

  • نمک نان، دغدغه مسئولان

    نمک نان، دغدغه مسئولان

    اولین همایش نان سالم با همکاری وزارت بهداشت و درمان کشور برگزار شد. در این همایش به موضوعاتی مانند کیفیت نان،‌ کیفیت آرد، میزان نمک نان و ... پرداخته شد.

  • برنج قهوه ای؛ سپری در برابر فشارخون

    برنج قهوه ای؛ سپری در برابر فشارخون

    برنج قهوه‌ای به پیشگیری از سرطان کولون و اختلالات عصبی و متابولیک،‌ کنترل فشار خون، کاهش سطح کلسترول خون و بهبود سلیاک کمک می‌کند. مطلب زیر را بخوانید.

  • جوانه ها کلسترول خونتان را تنظیم می کنند

    جوانه ها کلسترول خونتان را تنظیم می کنند

    در این مقاله ارزش غذایی جوانه‌ها و فواید درمانی آنها بیان شده است. جوانه‌ها مواد بسیار با ارزشی هستند که می‌توان از آنها در تهیه انواع سالاد یا غذا استفاده نمود.

  • غلات سبوسدار: واکسنی طبیعی برای سرطان سینه

    غلات سبوسدار: واکسنی طبیعی برای سرطان سینه

    از فواید فیبرها می‌توان به پیشگیری از سرطان‌ها اشاره نمود. یکی از منابع غذایی فیبرها، غلات سبوسدار است. با مصرف بیشتر غلات سبوسدار به جای انواع بدون سبوس به سلامت خود کمک کنید.

  • دانستنی های ارزش غذایی پاپ کورن

    دانستنی های ارزش غذایی پاپ کورن

    ذرت بو داده (پاپ کورن) جزو خانواده غلات محسوب شده و از جمله خوراکی‌های سالم و میان وعده مناسب برای افراد می‌باشد. برتری این فرآورده در مقایسه با سایر تنقلات بی‌ارزش مانند پفک و چیپس و... در این است که حاوی فیبر و آهن بوده و میزان کالری، قند و چربی آن کم م

  • آیا ماکارونی برای بدن خاصیت دارد؟

    آیا ماکارونی برای بدن خاصیت دارد؟

    ارزش تغذیه‌ای ماكارونی در اصل وابسته به آردی است كه در تهیه‌ی ماكارونی از آن استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی غنی از نشاسته است، در حالی كه میزان پروتئین آن حدود 7 تا 8 برابر كم‌تر از میزان نشاسته‌ی آن است.

  • از خواص برنج چه می دانیم

    از خواص برنج چه می دانیم

    برنج برای افرادی که دچار سوء تغذیه شدید می باشند، بسیار مفید است همچنین موجب کاهش تری گلیسیرید خون و کاهش فشار خون می گردد.

  • دانستنی های مهم درباره بيسكويت

    دانستنی های مهم درباره بيسكويت

    از جمله مزایای بیسکویت نسبت به دیگر محصولات مشابه این است كه ‌در بیسکویت نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده نیست.

فیلم روز
تصویر روز