Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:01

3
تیر
نکاتی برای روشــن شدن پوسـت

نکاتی برای روشــن شدن پوسـت

تیرگی پوست و از بین رفتن شفافیت آن علل درونی و بیرونی گوناگونی دارد...

نکاتی برای روشــن شدن پوسـت

 

 

تیرگی پوست و از بین رفتن شفافیت آن علل درونی و بیرونی گوناگونی دارد. بسیاری افراد از تیرگی و عدم شفافیت پوست خود ناراضی هستند و حاضرند برای درمان این مشکل هزینه زیادی پرداخت کنند. هرچند که استفاده از داروهای شیمیایی می‌توانند در روشن کردن پوست موثر باشند، اما این داروها خالی از عارضه نیز نیستند. برای مثال، مصرف برخی کرم‌های روشن کننده به دلیل وجود ترکیبات لایه بردار قوی در آن‌ها، در طولانی مدت موجب پیری زودرس پوست می‌شود. حتی تحقیقات ثابت کرده‌اند که گاه ترکیبات موجود در این محصولات می‌توانند به سرطان پوست منجر شوند. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جایی‌که می‌توانید عوامل موثر در تیره شدن پوست را بشناسید و با اجتناب از آنها، در پی پیشگیری باشید. اما اگر پوست شما درحال حاضر تیره شده است و شما به دنبال درمان هستید، می‌توانید از انواع روش‌های طبیعی و بدون خطر برای روشن شدن پوست‌تان استفاده کنید. این روش‌های، علاوه بر اینکه پوست شما را روشن می‌کنند، به از بین رفتن جای جوش و لک‌های صورت نیز کمک می‌کنند. در ادامه علاوه بر روش‌های پیشگیری، به برخی روش‌های درمانی نیز اشاره خواهیم کرد.

 

استفاده از  کرم ضد آفتاب

سعی کنید تا جایی‌که می‌توانید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. اما اگر نتوانستید از این امر اجنتاب کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. نور آفتاب آسیب‌های گوناگونی به پوست وارد می‌کند. تیره شدن پوست، سرطان پوست و ایجاد لک از نمونه‌های این آسیب‌ها هستند. به همین دلیل لازم است شما همیشه از این محصول استفاده کنید. حتی در روزهایی که هوا ابری است نیز کرم ضدآفتاب ضروری است زیرا اشعه‌های مضر می‌توانند از ابرها عبور کنند و به پوست شما آسیب بزنند.

 

  به مقدار کافی آب بنوشید

رساندن آب کافی به پوست شاید مستقیما موجب روشن شدن رنگ آن نشود، اما به سالم ماندن پوست شما کمک می‌کند. پوستی که سالم است خیلی راحت تر خود را بازسازی می‌کند، لایه‌های قدیمی و تیره را حذف و لایه‌های جدید ایجاد می‌کند. بدین ترتیب، لایه‌های زیرین که روشن و تازه تر هستند نمایان می‌شوند و پوست شما شفاف خواهد شد. سعی کنید روزانه 6 الی 8 لیوان آب بنوشید. برای مشاهده نتایج، عجله به خرج ندهید و صبور باشید.

 

برنامه منظم برای شستن و پاک کردن پوست‌تان داشته باشید

مراقبت از پوست شامل شست و شو منظم نیز می‌شود. تعداد دفعات شست‌وشو بستگی به نوع پوست و احساس نیاز خود شما می‌کند. برای مثال اگر پوست شما چرب است، تعداد دفعات شست‌وشو باید زیاد باشد. استفاده از انواع پاک کننده‌ها نیز گزینه خوبی است. همچنین بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار به نحوی پوست صورت‌تان را لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده را از بین ببرید. مهمترین نکته‌ای که همواره باید به یاد داشته باشید این است که هیچگاه نباید با آرایش بخوابید. همیشه پیش از خواب به آرامی و با پاک کننده‌ای مناسب آرایش صورت‌تان را پاک کنید. همچنین استفاده از کرم مرطوب کننده پس از شست‌وشو را نیز فراموش نکنید. نوع کرم مرطوب کننده باید با نوع پوست شما هماهنگ باشد.

 

برنامه غذایی‌تان را اصلاح کنید

یک برنامه غذایی سرشار از ویتامین‌ها و موا مغذی به پوست شما کمک می‌کند همیشه سالم و شفاف بماند. سعی کنید در طول روز به میزان کافی میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید، خصوصا آنهایی که دارای ویتامین A، C، و E زیادی هستند. با اینکار، علاوه بر تامین مواد مغذی، رطوبت پوست نیز حفظ می‌شود.

 

از  استعمال دخانیات پرهیز کنید

تقریا همه ما از آثار نامطلوب استعمال دخانیات بر بدن آگاه هستیم. این آثار به پوست بدن نیز منتقل می‌شوند. استعمال دخانیات علاوه بر پیری و افتادگی پوست، موجب تیره شدن آن نیز می‌شود.

 

از آب لیمو‌ترش تازه استفاده کنید

یک لیمو‌ترش را نصف کنید. آب نیمی از آن را داخل کاسه‌ای بریزید و نصف دیگر را در کیسه قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. به کمک یک چاقو، شیارهایی کوچک اما عمیق در لیمو ایجاد کنید. با اینکار، گرفتن آب آن ساده تر می‌شود. تکه‌ای پنبه را داخل آب لیمو بزنید و سپس بر قسمت‌های تیره پوست‌تان که مایلید روشن‌تر شود بمالید. مراقب باشید آب لیمو داخل چشم‌تان نرود. اجازه دهید آب لیمو به مدت 15 الی 20 دقیقه بر پوست‌تان بماند سپس با آب گرم آن را بشویید. همیشه پس از استفاده از این روش، پوست‌تان را با مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. بهتر است هفته‌ای 2 الی 3 بار اینکار را انجام دهید. مالیدن آب لیمو بر پوست صورت بیش از یک بار در روز را به شما توصیه نمی‌کنیم. اگر پوست شما نسبت به این مایع اسیدی واکنش نشان داد و قرمز شد، بهتر است آب لیمو را با کمی آب مخلوط کنید تا رقیق‌تر شود.

 

از آلوئه‌ورا استفاده کنید

شیره آلوئه ورا در تسکین التهابات بسیار موثر است و به بهبود زخم‌ها و جای سوختگی کمک زیادی می‌کند. همچنین این گیاه خاصیت مرطوب کنندگی قوی دارد و در بازسازی پوست موثر است. در نتیجه این امر، با مالیدن شیره این گیاه بر روی پوست، سلول‌های مرده زودتر حذف و سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند و رنگ پوست روشن می‌شود. کافیست یک شاخه آلوئه‌ورا را برش دهید و ژل داخل آن را به پوست‌تان بمالید. آلوئه‌ورا یک گیاه طبیعی است و استفاده از آن برای پوست شما آثار جانبی ندارد. پس می‌توانید با خیال راحت آن را بر همه جای پوست‌تان بمالید.

 

ماسک لیمو تهیه کنید

1 قاشق آب لیمو، 1 قاشق آب گوجه فرنگی، 1 قاشق آب خیار و یک قاشق خمیر چوب صندل را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم آن را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. وجود ویتامین C در گوجه فرنگی باعث می‌شود لایه‌های مرده و تیره پوست راحت و سریع تر از بین بروند و لایه جدید جایگزین آنها شوند.

 

از آب نارگیل استفاده کنید

گفته می‌شود که آب نارگیل در روشن شدن پوست موثر است و تماس آن با پوست موجب نرم و لطیف شدن آن می‌شود. مقداری پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید و بر روی پوست صورت‌تان بمالید. لازم نیست آن را بشویید. همچنین می‌توانید آب نارگیل را بنوشید تا آب بدن شما تامین شود. این نوشیدنی دارای مواد مغذی گوناگونی است و در عین حال کالری کمی دارد.

 

سیب زمینی خام را امتحان کنید

آب سیب زمینی خام، به دلیل وجود ویتامین C در آن، خاصیت روشن کنندگی دارد. ویتامین C در بسیاری از محصولات روشن کننده وجود دارد. یک سیب زمینی متوسط را برش دهید و آن را بر روی قسمت‌هایی که می‌خواهید روشن شوند بمالید. برای گرفتن نتیجه، باید اینکار به دفعات انجام دهید. خیار و گوجه‌فرنگی نیز به دلیل داشتن ویتامین C دارای خاصیت مشابهی هستند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز