Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:19

24
خرداد
زمان مناسب برای جوان سازی پوست

زمان مناسب برای جوان سازی پوست

وقتی بسیار جوان هستید سلولهای پوست شما به سرعت تعویض میشوند اما سرعت این تعویض با افزایش سن کاهش میابد. با افزایش سن و ضعیف شدن الیاف کلاژن و الاستین، در سطح پوست چروک های ظریف ظاهر میشوند که به تدریج عمیق تر میگردند.

وقتی بسیار جوان هستید سلولهای پوست شما به سرعت تعویض میشوند اما سرعت این تعویض با افزایش سن کاهش میابد.

با افزایش سن و ضعیف شدن الیاف کلاژن و الاستین، در سطح پوست چروک های ظریف ظاهر میشوند که به تدریج عمیق تر میگردند و به مرور بافت های زیر جلدی نیز استحکام خود را از دست میدهند.

چربی های زیرجلدی استحکام خود را از دست میدهند و گونه، لب و اطراف دهان حالتی گود و تو رفته پیدا می کنند. انحنای یکنواخت و یکدست زیر چشم به چندین انحنا که گاها همراه پف زیر چشم نیز هست تبدیل میشود.

خط خنده و گونه در محاذات فک پایین حالت افتادگی پیدا می کنند و تمامی این حالات سن فرد را بالاتر نشان میدهند هر چند پیر شدن روندی کاملا طبیعی است اما بشر تمایل دارد به هر صورت شده این روند را به تاخیر بیندازد.

چه موقع برای شروع روشهای جوانسازی زمان مناسب است؟

انجام روشهای جوانسازی در زمان مناسب کاملا ضروری خواهد بود.

اکثر پزشکان معتقدند افراد باید از حدود 30 سالگی جهت پیشگیری از بروز پیری زود رس اقدام کنند البته این یک عدد کاملا تقریبی است که در برخی افراد روند پیری چندین سال زودتر اشکار شده و برخی هم تا چند سال بعد هم مشکلی نخواهند داشت.

جوانسازی روش های مختلفی دارد که در مقالات قبلی بیشتر تو ضیح داده شده است. انتخاب این روشها با معاینه فرد مشخص شده و بر حسب نیاز یک یا چند تا از روشهای زیراستفاده خواهد شد.

پی ار پی: با گرفتن خون و جداسازی پلاکت ها و تزریق آنها کلاژن سازی پوست تحریک شده و چروک های سطحی درمان میشود.

تزریق بوتاکس: با ایجاد فلج موقت در عضلات خط اخم ، پیشانی و دور چشم مانع از ایجاد خطوط میشود.

لیزر فرکشنال: باعث کلاژن سازی و رفع چین و چروکهای پوست و بسته شدن منافذ میشود.

آراف فرکشنال سوزنی: که با امواج رادیو فرکووئنسی باعث روشن شدن پوست،بسته شدن منافذو لیفت (سفت) شدن پوست میشود.

گذاشتن نخهای قابل جذب زیر پوست: موجب تحریک کلاژن سازی و سفت شدن پوست میشود.

تزریق چربی: با داشتن سلولهای بنیادی و ماده حجم دهنده ازجنس خود بدن موجب پرشدن فضای خالی پوست ، جوانسازی ، لیفت و روشن شدن پوست میشود و روشی موثر و مقرون به صرفه است

تزریق ژلهای حجم دهنده: از جنس هیالورونیک اسید با پرکردن فضای خالی در حجم محدود موجب کلاژن سازی و جوانسازی چهره خواهد شد.

نکته: هر چه جوانسازی در سنین پایین تر شروع شود نتیجه نهایی بسیار بهتر خواهد بود. پس با مراجعه به موقع به پزشک از زمان لازم برای این امور مطلع شوید.

 

 

منبع: پزشک آنلاین

پرشین وی

 

برچسب ها: چین و چروک، مراقبت از پوست، پوست و مو، زیبایی پوست، سلامت پوست، تزریق بوتاکس، کلاژن، زمان جوان سازی پوست، پی ار پی، لیزر فرکشنال تعداد بازديد: 554 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز