Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:36

18
خرداد
توصیه‌هایی به دیابتی های روزه دار

توصیه‌هایی به دیابتی های روزه دار

دیابتی ها که خطر کمی برای روزه داری دارند باید در طول مدت روز که روزه هستند و پس از افطار با دستگاه سنجش قند خون میزان قند خونشان را اندازه بگیرند. میزان قند خون این افراد در طول روز نباید کمتر از 70 و پس از افطار نباید بیش از 300 باشد.

مهرزاد غلامپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در تشرح این خبرافزود: دیابتی ها که خطر کمی برای روزه داری دارند باید در طول مدت روز که روزه هستند و پس از افطار با دستگاه سنجش قند خون میزان قند خونشان را اندازه بگیرند.

وی افزود: میزان قند خون این افراد در طول روز نباید کمتر از 70 و پس از افطار نباید بیش از 300 باشد و درغیر این صورت باید روزه‌شان را بخورند.

مسئول درمانگاه غدد مجتمع داریی درمانی هلال ایران درباره این نوع از دیابتی ها، گفت: این افراد که دیابتی هستند و دارو مصرف می کنند باید پیش از روزه گرفتن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی دراین رابطه توضیح داد: ممکن است پزشک متخصص میزان و نوع دارو دیابت شان را تغییر دهد.

غلامپور درمورد دیابتی هایی که نباید روزه بگیرند، افزود: دیابتی های نوع یک، افرادی که انسولین تزریق می کنند و یا دیابت همراه با نارسایی کلیوی و یا قلبی دارند و یا زنان که دچار دیابت دوره بارداری هستند روزه گرفتن برایشان امکان بروز خطر دارد.

این پزشک متخصص همچنین گفت: افرادی که با حملات پیاپی افت قند خون مواجه هستند، از دیگر کسانی هستند که توصیه می شود روزه نگیرند.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: ماه رمضان، دیابت بارداری، تزریق انسولین، دیابت نوع 1، تغذیه و روزه داری، دیابت و روزه داری، روزه و افت قند خون تعداد بازديد: 477 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز