Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:28

23
اردیبهشت
برای آرامش، اینگونه نفس بکشید

برای آرامش، اینگونه نفس بکشید

استرس، فشارهای روحی و اضطراب از جمله اثرهای جانبی پیشرفت علم و مشغله‌های تمام نشدنی روزانه است. صرف نظر از جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی و شغل مورد نظر همه افراد در طول روز بارها دچار حمله‌های عصبی ناشی از نگرانی و اضطراب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استرس، فشارهای روحی و اضطراب از جمله اثرهای جانبی پیشرفت علم و مشغله‌های تمام نشدنی روزانه است.

صرف نظر از جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی و شغل مورد نظر همه افراد در طول روز بارها دچار حمله‌های عصبی ناشی از نگرانی و اضطراب می‌شوند. 

موقعیت شغلی، مسئولیت خانوادگی، امتحان، آزمون‌های شغلی و فشارهای اجتماعی همگی سبب فشار روحی می‌شوند.

از جمله علائم اضطراب و نگرانی سرخ شدن صورت، گر گرفتن، لرزش دست، تنگی نفس و تعرق به خصوص در ناحیه دست‌ها است.

 

این در حالی است که می‌توان با یادگیری روشی برای نفس کشیدن همه نگرانی‌ها را از خود دور کرد و به آرامش رسید. 

مطالعه‌ای جدید نشان داد به جای نفس عمیق سعی کنید برای چند ثانیه محکم و با قدرت نفس بکشید.

در این روش با وارد کردن شوک به رشته‌های عصبی کل بدن به آرامش می‌رسد، از این طریق سردردهای خفیف و خستگی نیز تا حدودی درمان و مهار می‌شود. 

در این نوع تنفس سعی کنید زمان فرو دادن هوا 4 ثانیه و بیرون دادن آن 8 ثانیه طول بکشد و بار دیگر فرو دادن هوا 8 ثاتیه و بیرون دادن آن 16 ثانیه طول بکشد.

تلاش کنید این کار را به طور تصاعدی انجام دهید و ثانیه‌های آن را همینطور افزایش دهید. علاوه بر آرامش با این کار سیستم عصبی بدن تقویت می‌شود و به مرور زمان کمتر به حمله‌های عصبی واکنش نشان می‌دهد.

 

 

 

منبع: Medical Daily

باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: استرس، آرامش، راه های کاهش استرس، راه های رسیدن به آرامش، تنفس صحیح، رفع اضطراب، نفس کشیدن درست تعداد بازديد: 805 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز