Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:33

22
اردیبهشت
ویتامین های موثر در کاهش وزن

ویتامین های موثر در کاهش وزن

ویتامین هایی که باعث کاهش اشتها در بدن می شود مانند ویتامین های گروه B،سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. ویتامین‌های گروه D۱ از آن دست ویتامین‌هایی هستند که در کاهش یا ثابت ماندن وزن موثرند این ویتامین ها در کم اشتهایی و کمبود وزن تاثیرگذارند.

محمدحسین عزیزی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ویتامین‌ها انواع مختلفی دارند از جمله ویتامین های محلول در چربی و آب مثل ویتامین C و D ،B ،B1 ،B2 ،B6 ،B12 و ویتامین C در انواع مرکبات است. 

عزیزی در ادامه گفت: ویتامین هایی که باعث کاهش اشتها در بدن می شود مانند ویتامین های گروه B، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. 

عزیزی ادامه داد: ویتامین‌های گروه D۱ از آن دست ویتامین‌هایی هستند که در کاهش یا ثابت ماندن وزن موثرند این ویتامین ها در کم اشتهایی و کمبود وزن تاثیرگذارند. 

وی اظهار کرد: درکنار رعایت رژیم غذایی مناسب استفاده از مولتی ویتامین‌ها می‌تواند در کاهش مناسب وزن به اشخاص کمک کند. 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تغییر ویتامین‌ها در بدن بر روی خلق و خوی افراد تاثیر دارد که ویتامین‌های گروه C از این دست هستند. 

عزیزی در پایان اظهار کرد: همه ویتامین ها برای بدن لازمند. برخی در کاهش یا ثابت ماندن وزن تاثیر داشته وگروهی برای تقویت بدن و تولید انرژی موثرند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، رژیم درمانی چاقی، لاغری، تغذیه و کاهش وزن، تناسب اندام، ویتامین های کاهش وزن، راه های کاهش اشتها، ویتامین های کاهنده اشتها تعداد بازديد: 908 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز