Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:13

19
اردیبهشت
چگونه با همسرمان برخورد کنیم؟

چگونه با همسرمان برخورد کنیم؟

استفاده از کلمات عاشقانه مانند جمله معروف دوستت دارم و همچنین بکارگیری کلمات دلگرم کننده بویژه هنگام سختی ها و مشکلات می تواند باعث افزایش امید و اعتماد به نفس شخص شود.

وجیهه مشهدی نبی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: یکی از روش های بیان احساسات و عشق نسبت به همسر مان، بیان کلمات و جملات محبت آمیز و عاشقانه در گفتارمان است که نباید نقش این کلمات را در تقویت صمیمیت کمرنگ دانست. 

وی افزود: استفاده از کلمات تأیید کننده به معنای ابراز رضایت از رفتار و گفتار طرف مقابل است و این کار به 2 شکل تأیید مستقیم و غیرمستقیم به صورت بازگو کردن نکات مثبت فرد، انجام می شود. 

مشهدی نبی تصریح کرد: استفاده از کلمات عاشقانه مانند جمله معروف دوستت دارم و همچنین بکارگیری کلمات دلگرم کننده بویژه هنگام سختی ها و مشکلات می تواند باعث افزایش امید و اعتماد به نفس شخص شود. 

این روان شناس خانواده در پایان گفت: هرگز نسبت به همسر خود حتی به شوخی نیز کلمات تحقیر کننده را بکار نبرید خصوصا در میان جمع، زیرا موجب شکسته شدن غرور  و شخصیت او خواهد شد و ممکن تا سالیان طولانی نیز آن را به خاطر بسپارد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: روانشناسی ازدواج، ازدواج موفق، شریک زندگی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، روانشناسی خانواده، رفتار با همسر، عشق به همسر تعداد بازديد: 719 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز