Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:49

8
اردیبهشت
پوشش‌های بهاری؛ رنگارنگ مثل رنگین کمان

پوشش‌های بهاری؛ رنگارنگ مثل رنگین کمان

بیشتر از اینکه شکل و فرم پوشش به تحولات فرهنگی و تمدنی جامعه و تأثیرپذیری مردم از فرهنگ غربی بستگی داشته باشد، بیشتر مردم ایران از یک سنت و عرف پوششی که از قدیم‌الایام باب شده است تبعیت می‌کنند.

اخیراً با استفاده از پارچه‌های نخی شاهد دوخت مانتوهایی تابستانی با طرح‌های شاد، گلی و فانتزی هستیم که مورد استفاده زنان به ویژه زنان جوان قرار می‌گیرد.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: با بررسی اجمالی در زمینه نحوه پوشش و انتخاب لباس در مناطق مختلف ایران می‌توان به این نتیجه رسید که بیشتر از اینکه شکل و فرم پوشش به تحولات فرهنگی و تمدنی جامعه و تأثیرپذیری مردم از فرهنگ غربی (که البته باید این موضوع را در کلان‌شهرها مستثنا کرد) بستگی داشته باشد، بیشتر مردم ایران از یک سنت و عرف پوششی که از قدیم‌الایام باب شده است تبعیت می‌کنند. 

نکته جالب توجه اینکه شکل و نحوه پوشش عرفی منطقه‌ای تهران که برای مردمان بومی مسئله‌ای حل شده است، شاید در نقطه‌ای دیگر حتی به فاصله چند کیلومتر آن‌طرف‌تر، موضوعی حساسیت‌برانگیز باشد. 

همچنان که حداقل در این یک صد سال اخیر با توجیهاتی همچون عوارض ناشی از پوشش مشکی که سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب می‌شود و عوارض استخوانی و مفصلی برای زنان پدید می‌آورد، عزمی صورت گرفت که مانتو، روسری، شال، کیف و کفش با رنگ‌های متنوع تولید و در بازار عرضه شود. 

این در حالی است که اخیراً با استفاده از پارچه‌های نخی همانند آنچه برای دوخت لباس‌های زنانه در محافل خصوصی و میهمانی به کار می‌رود شاهد دوخت مانتوهایی تابستانی با طرح‌های شاد، گلی و فانتزی هستیم که مورد استفاده زنان به ویژه زنان جوان قرار می‌گیرد و جالب اینکه در مجامع رسمی به ویژه در تهران حساسیتی نیز همانند چادر رنگی و گلی برنمی‌انگیزد.

 

 

منبع: هنرآنلاین 

 

برچسب ها: خرید لباس، راهنمای خرید لباس، انتخاب لباس، رنگ لباس، مد و لباس، لباس های بهاری، پوشش بهاری تعداد بازديد: 601 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز