Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:30

31
فروردین
تأثیر شناخت متقابل زوجین بر خوشبختی

تأثیر شناخت متقابل زوجین بر خوشبختی

شخصیت افراد را مطابق با واقعیت و آنچه که هست باید شناخت؛ باید این شناخت با توجه به مجموعه شرایط محیط زندگی، فرهنگ خانوادگی، وضع شغلی، تفاوت های فردی و جنسی و ویژگی های مهم دیگر، باشد.

حسین ابراهیمی مقدم روانپزشک، در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شخصیت افراد را مطابق با واقعیت و آنچه که هست باید شناخت؛ باید این شناخت با توجه به مجموعه شرایط محیط زندگی، فرهنگ خانوادگی، وضع شغلی، تفاوت های فردی و جنسی و ویژگی های مهم دیگر، باشد. 

وی ادامه داد: بسیاری از توقعات، سوء تفاهم ها، قضاوت های منفی، نگرانی های بی مورد، مقایسه های غلط و مشکلات دیگری که باعث کدورت و مشاجره می شوند و فضای عاطفی خانه را آلوده می کند، برخواسته از شناخت نادرست زن و شوهر از یکدیگر است. 

این روانپزشک افزود: به طور مثال: فایدهٔ شناخت درست برای زنان این است که در فضای سالم تر، آرام تر و به دور از ترس و اضطراب می توانند دربارهٔ رفتارهای خود و همسرشان بیندیشند، همچنین به جای اینکه با حالتی عصبی و البته بی نتیجه برخورد کنند، در فضایی دوستانه به مذاکره بپردازند. 

دکتر ابراهیمی مقدم با اشاره به عکس العمل مردان در مقابل این برخوردهای همسرشان، گفت: مردان وقتی توسط همسرشان درست شناخته شوند، آرامش بیشتری دارند و بهتر می توانند با همسرشان ارتباط برقرار کنند.

برعکس اگر مردی احساس کند که همسرش دربارهٔ او اشتباه فکر می کند، در مقابلش رفتاری عصبی دارد و حتی ممکن است به صحبت کردن با فرد دیگری روی آورد و این مسئله می تواند تا جایی ادامه پیدا کند که زندگی مشترک را با خطر فروپاشی مواجه کند. 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: روابط همسران، ازدواج موفق، خوشبختی، شناخت متقابل زوجین، عوامل خوشبختی، شناخت همسران، فواید شناخت متقابل تعداد بازديد: 947 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز