Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:43

23
فروردین
راه های داشتن صبحی خوب و شاداب (1)

راه های داشتن صبحی خوب و شاداب (1)

بهتر است شب‌ها زود به بستر بروید تا هنگامی که نور خورشید از پنجره به درون اتاقتان می‌تابد و شما بیدار می‌شوید، به اندازه كافی خوابیده باشید. اگر این عادت را حفظ کنید، احتمالا می‌توانید برای بیدار شدن خود بر ساعت بیولوژیکی مغز خود تکیه کنید.

سلامت نیوز: احتمالا صبح‌ها، به عنوان بخشی از روز، مورد علاقه هیچ‌کس نیست، به ویژه اگر شب قبل، برای تماشای یك فیلم بیدار مانده باشید. به خاطر داشته باشید که استرس، فشار روحی و روانی، اضطراب و نگرانی، در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می‌کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله موفقیت، روز خود را با شادی و نشاط و آرامش آغاز کنید. در این صورت، شانس خود را برای داشتن یک روز خوب و مفید، افزایش می‌دهید. 

1-هنگام خوابیدن، پرده‌ها و یا کرکره‌های اتاق خواب خود را به طور نیمه‌باز نگاه دارید. 

با نیمه‌باز نگاه داشتن پرده‌های اتاق خوابتان، به هنگام طلوع خورشید، نور طبیعی آفتاب، سیگنالی را برای کاهش میزان ترشح ملاتونین به مغز شما می‌فرستد و بدین‌ ترتیب میزان ترشح آدرنالین را نیز افزایش می‌دهد، و این همان سیگنالی است که نشان می‌دهد زمان بیدار شدن فرا رسیده است. هنگامی که زنگ ساعت شماطه‌دار به صدا درمی‌آید، شما پیش از آن، نیمه‌بیدار خواهید بود.

بهتر است شب‌ها زود به بستر بروید تا هنگامی که نور خورشید از پنجره به درون اتاقتان می‌تابد و شما بیدار می‌شوید، به اندازه كافی خوابیده باشید. اگر این عادت را حفظ کنید، در این صورت، احتمالا می‌توانید برای بیدار شدن خود، به جای ساعت شماطه‌دار، بر ساعت بیولوژیکی مغز خود تکیه کنید. 

2-ساعت شماطه‌دار خود را پانزده دقیقه زودتر از زمان مورد نظر، تنظیم کنید. 

با این كار دیگر نباید صبح‌ها، از رختخواب خود بیرون بپرید و عجله کنید. می‌توانید صبح خود را با دراز کشیدن در بستر و آرام‌آرام بیدار شدن آغاز کنید. عضلات بدن خود را بکشید. به خلاصه اخبار گوش کنید.

در ذهن خود، به آن‌چه می‌خواهید بپوشید فكر كنید. ببینید برای صبحانه می‌خواهید چه چیزی بخورید. در ذهن، خود را آماده کردن، به همان اندازه اهمیت دارد که خود را از لحاظ فیزیکی، برای شروع روزتان آماده کنید. این دقایق اندک در بستر، به طور كامل متعلق به شماست. 

3-دست و پاهای خود را پانزده ثانیه کشش دهید. 

سعی کنید عمل کشش را صبح، حتی قبل از این که چشمان خود را کاملا باز کنید، انجام دهید. بازوهایتان را بلند کنید و کار خود را با کشش هر انگشت، و آن‌گاه دست، و بعد مچ دست و سپس بازویتان آغاز کنید.

آن‌گاه، این عمل را با بازوی دیگر انجام دهید. سپس انگشتان پا، پا، قوزک پا و ساق پاها را کشش دهید. با این عمل، عضلات و ماهیچه‌ها و مفاصل خود را گرم می‌کنید، میزان گردش خونتان افزایش می‌یابد و مقدار اکسیژن بیشتری برای بافت‌های بدن خود، فراهم می‌آورید.

4- یک صندلی زیر دوش حمام بگذارید و روی آن بنشینید. 

یك صندلی پلاستیكی زیر دوش آب گرم قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس روی صندلی بنشینید و اجازه دهید که قطرات آب چند دقیقه بر پشت شما ضربه وارد کند. این عمل، مثل ماساژ آب، باعث تمدد اعصاب می‌شود و انرژی‌بخش است. بعد از چند دقیقه، شست‌وشوی خود را آغاز کنید.

5- هر صبح، عبارتی را که به شما انگیزه می‌دهد، بخوانید. 

از یک عبارت انگیزه‌دهنده که یک مراقبه کوتاه و فوری را فراهم می‌آورد، استفاده کنید، و یا شعری را که به تمرکز شما کمک می‌کند، با صدای بلند بخوانید. 

6- یک قرص ویتامین میل کنید. 

هر صبح، یک قرص مولتی‌ویتامین میل کنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -راه های داشتن صبحی خوب و شاداب- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواب راحت، کاهش استرس، شادابی صبح، بیدار شدن از خواب، سرحالی در روز، کشش صبحگاهی، راه های شادی تعداد بازديد: 607 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز