Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:30

23
فروردین
جشنواره مد و لباس کیش

جشنواره مد و لباس کیش

گردهمایی طراحان و فعالان حوزه مد و پوشاک ایران به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) از 16 تا 20 اردیبهشت ماه در مرکز بینالمللی همایش‌های کیش و برج طلایی کیش برگزار می‌شود.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: گردهمایی طراحان و فعالان حوزه مد و پوشاک ایران به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) از 16 تا 20 اردیبهشت ماه در مرکز بینالمللی همایش‌های کیش و برج طلایی کیش برگزار می‌شود. 

عمادالدین گلاب مدیرعامل شرکت نقشینه پود و مجری این جشنواره در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین گفت: جشنواره کیش مد با حمایت معاونت امور گردشگری جزیره کیش و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود و نخستین جشنواره بین‌المللی مد و پوشاك كیش است. 

او در مورد دلیل انتخاب جزیره کیش برای برگزاری جشنواره گفت: جزیره کیش دارای شرایط و مشخصات ویژه‌ای است که آن را نه تنها از سایر شهرهای داخلی بلکه از شهرهای مشابه در کشورهای همسایه نیز متمایز می‌کند.

جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیكی به بازار هدف کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای مسلمان جنوب شرق آسیا، هند و پاکستان، همچنین داشتن امكانات توریستی و گردشگری، مراکز خرید متعدد و وجود زیرساخت‌های لازم مانند مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی با سالن‌های متعدد، محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره است. 

گلاب در مورد دلیل برپایی این جشنواره گفت: این طرح به عنوان مكمل و در كنار جشنواره‌هایی نظیر مد و لباس فجر قابل برگزاری است. تنها تفاوت آن رویكرد بین‌المللی و طرح‌های جانبی آن است كه به غنای جشنواره‌های مشابه ملی كمك خواهد كرد.

همچنین برگزاری چنین رویدادی توسط بخش خصوصی مسلماً با بسیاری از محدودیت‌های بخش دولتی مواجه نخواهد بود. 

دبیر جشنواره كیش مد ادامه داد: در این جشنواره سرمایه‌گذاران، فروشندگان و فعالان ماركتینگ پوشاك كشورهای حوزه خلیج فارس، فروشندگان و صاحبان فروشگاه‌های پوشاك مجتمع‌های تجاری تهران، برخی از دیپلمات‌ها و سفرای كشورهای مختلف و هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران حضور خواهند داشت.

 

همچنین کارگاه‌های آموزشی مانند عکاسی پوشاک و البسه، تکنیک و جنسیت سازی در طراحی لباس، کاربرد اوریگامی بر روی لباس، آشنایی با پارچه‌های ایرانی، مولاژ کودکان و شفق دوزی برگزار می‌شود. 

او در مورد فواید برگزاری جشنواره مد و لباس گفت: مهم‌ترین اثر این جشنواره مسلماً در حیطه فرهنگی خواهد بود. در سال‌های اخیر به شدت بر مقوله فرهنگ‌سازی در حیطه پوشش، مد و لباس تأکید شده، اما هیچ راهکار نو و کاربردی قابل اجرایی در این زمینه ارائه نشده است.

 

جشنواره بین‌المللی مد و پوشاک کیش با توجه به برگزاری دوره‌ای و رویکرد خلاقیت محور و روش ارائه نوین مسلماً جذابیت‌های لازم برای جمعیت جوان کشور را به وجود آورده و زمینه‌ساز اقتدار پوشاک ایرانی و طرح ایرانی خواهد شد. 

گلاب ادامه داد: ایجاد رقابت بین طراحان، معرفی آن‌ها، توجه به پتانسیل‌های موجود در ایران و تقدیر از طراحان برتر و... از جمله اهداف این جشنواره است. همچنین تعامل بینندگان و طراحان ایرانی با دستاوردهای طراحان، تولیدکنندگان و برندهای سایر کشورهای اسلامی مسلماً علاوه بر توسعه دید آن‌ها سبب آشنایی با طرح‌ها، روش‌های جدید و مقایسه عملکرد در راستای بهبود محصولات حوزه پوشش خواهد شد. 

گلاب افزود: گردش مالی صنعت مد اسلامی در سال 2012 قریب به 224 میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2018 این رقم به بیش از 322 میلیارد دلار برسد.

این رقم چرخش مالی، صنعت مد اسلامی را به دومین بازار مد و پوشاک دنیا بدل کرده است. کشور ایران پس از ترکیه و بالاتر از اندونزی با 21 میلیارد دلار یکی از بازارهای اصلی کالای مد اسلامی است.

علیرغم سهم عظیم ایران در این تجارت جهانی تاکنون اقدامی از سوی ایران برای تسلط بر بخشی از این بازار انجام نشده است و سهم ایران از این بازار عظیم در سطح یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کالای مد باقی مانده است. با توجه به اینکه صنعت مد و پوشاک یکی از پول‌سازترین صنایع دنیاست، مسلماً برگزاری جشنواره کیش مد آثار متعدد اقتصادی در پی خواهد داشت. 

او در مورد مخاطبان این جشنواره گفت: تولیدکنندگان پوشاک، فروشندگان پوشاک، طراحان لباس، صاحبان مزون، مهندسین نساجی و پوشاک، دانشجویان نساجی و طراحی پارچه و لباس، اساتید و اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه، فعالان در حوزه‌های مختلف این حرفه و عموم جامعه می‌توانند با حضور در نمایشگاه از دستاوردهای ارائه‌شده بازید کنند.

کارگاه‌ها، نشست‌ها و سمینارهای تخصصی این جشنواره در مرکز همایش‌های کیش برگزار خواهد شد و لباس‌های دست‌دوز و لوکس هنرمندان طراح لباس هر روز از ساعت 17 تا 22 در برج طلایی کیش به نمایش درمی‌آید.

 

 

منبع: هنرآنلاین

 

برچسب ها: طراحی لباس، جشنواره مد و لباس کیش، جشنواره کیش مد، جشنواره بین‌المللی مد، مد و پوشاک، پوشاک ایرانی، همایش کیش، مد و لباس تعداد بازديد: 747 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز