Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:26

22
فروردین
ابتلای سالانه 25000 ایرانی به سالک

ابتلای سالانه 25000 ایرانی به سالک

یكی از مهمترین بیماری های شایع پوستی در كشور ما بیماری سالک است و این بیماری است كه عامل آن انگلی است كه از طریق پشه خاكی به انسان منتقل می شود و در بسیاری از استان های كشور وجود دارد.

دبیر علمی كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر گفت: طبق آمارهای وزارت بهداشت، سالانه ۲۵ هزار نفر در كشور به بیماری سالک مبتلا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر علیرضا فیروز اظهار كرد: یكی از مهمترین بیماری های شایع پوستی در كشور ما بیماری سالک است و این بیماری است كه عامل آن انگلی است كه از طریق پشه خاكی به انسان منتقل می شود و در بسیاری از استان های كشور ازجمله اصفهان، كرمان، یزد، خراسان، خوزستان و فارس به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه در حال گسترش است. 

وی با بیان اینكه این بیماری نه درمان قطعی و نه روشی برای پیشگیری دارد، گفت: یكی از مواردی كه این مركز طی چند سال اخیر تحقیقات خود را بر روی آن متمركز كرده، در مورد تولید یك واكسن یا درمان موثر در مورد این بیماری بوده است. 

دبیر علمی كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر خاطر نشان كرد: این مركز با همكاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد در این زمینه یك داروی موضعی ساخته است كه تاكنون فاز یك و دو مرحله تحقیقاتی را طی كرده و فاز سوم آن كه شامل مطالعات بالینی است درحال حاضر در دست بررسی است. 

رئیس مركز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشكی تهران همچنین در مورد بیماری پسوریازیس به عنوان یكی از محورهای مورد بحث این كنگره گفت: طبق آمارهای جهانی یك تا دو درصد جوامع دنیا به این بیماری مبتلا هستند بنابراین یك تا دو درصد جمعیت ۸۰ میلیونی ایران نیز به این بیماری مبتلا هستند. 

فیروز افزود: پسوریازیس یك بیماری ژنتیكی است كه هنوز ژن عامل آن شناخته نشده است و راه پیشگیری و درمان قطعی برای آن وجود ندارد اما با تجویز داروهای موضعی، خوراكی یا داروهای بیولوژیك می توان برای كنترل این بیماری استفاده كرد. 

دبیر علمی كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در مورد برگزاری این كنگره گفت: مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشكی تهران هر دو سال یكبار این كنگره را با هدف افزایش سطح دانش متخصصان پوست و ایجاد بستری برای تبادل تجربیات و ارائه تازه ترین دستاوردهای علمی به صورت بین المللی برگزار می كند. 

فیروز اضافه كرد: در مورد بیماری های شایع پوستی مانند آكنه، پسوریازیس، سالک، اگزما و موارد مرتبط با زیبایی مانند تزریق فیلرها و بوتاكس و انواع لیزرها طی سه روز برگزاری كنگره بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

وی یادآور شد: كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه جاری با حضور متخصصان داخلی و ۴۳ سخنران خارجی از ۱۶ كشور دنیا از جمله ایتالیا، فرانسه، آمریکا، انگلیس، عراق، لبنان، آفریقای جنوبی، برزیل، سویس، و... در هتل المپیك تهران برگزار می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها: بیماری های پوستی، پوست و مو، پسوریازیس، بیماری سالک، علل سالک، درمان سالک، واکسن سالک، درمان پسوریازیس تعداد بازديد: 500 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز