Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:09

22
فروردین
حفظ سلامت قلب و کلیه ها

حفظ سلامت قلب و کلیه ها

توجه به الگوهای حفظ سلامت قلب-عروق دارای مزایای متعاقب پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه است. توصیه پیروی از این الگوهای سلامت برای پیشگیری از بیماری کلیه موثر است.

تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد مراقبت از قلب به حفظ سلامت کلیه ها نیز کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز آمریکا به بررسی وضعیت بیش از ۱۴,۸۰۰ فرد بین سن ۴۵ تا ۶۴ سال پرداختند و آنها را بر اساس پیروی از الگوهای ایده آل انجمن قلب آمریکا در جهت حفظ سلامت قلب گروه بندی کردند. 

الگوهای ایده آل این انجمن شامل فشار خون سالم، کلسترول، قند خون، رژیم غذایی، وزن بدن، انجام ورزش کافی و سیگار نکشیدن است. 

بعد از پیگیری وضعیت این افراد به مدت ۲۲ سال، یک سوم شرکت کنندگانی که در شروع مطالعه از هیچ یک از الگوهای ایده آل پیروی نمی کردند مبتلا به بیماری مزمن کلیه شده بودند، در مقابل ۶.۵ درصد افرادی که حداقل از شش مورد از این الگوها پیروی می کردند دچار مشکل کلیوی شده بودند. 

با این حال محققان دریافتند سیگار کشیدن، چربی بدنی، فعالیت فیزیکی، فشار خون و قند خون با خطر بروز بیماری قلبی مرتبط هستند، کلسترول و رژیم غذایی ارتباطی نداشتند. 

«کیسی ربهولز»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «توجه به الگوهای حفظ سلامت قلب-عروق دارای مزایای متعاقب پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه است. توصیه پیروی از این الگوهای سلامت برای پیشگیری از بیماری کلیه موثر است.»

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

برچسب ها: سلامت قلب و عروق، مضرات سیگار، کنترل فشار خون، فعالیت بدنی، فواید ورزش، کنترل قند خون، حفظ سلامت قلب، سلامت کلیه ها، انجمن قلب آمریکا، تغذیه و سالم تعداد بازديد: 533 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز