Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:49

16
فروردین
مدیتیشن موجب افزایش منطق می‌شود

مدیتیشن موجب افزایش منطق می‌شود

مدیتیشن و فعالیت های مداوم بدنی منجر به افزایش عقل و منطق می شود. نتایج مطالعه محققان دانشگاه شیکاگو آشکار ساخت افرادی که تمارین مدیتیشن انجام می دهند در مقایسه با افرادی که چنین فعالیتی را انجام نمی دهند از هوش و منطق بالاتری برخوردارند.

طبق یافته های یک تحقیق جدید، انجام مدیتیشن موجب بهبود عقل و منطق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیتیشن و فعالیت های مداوم بدنی منجر به افزایش عقل و منطق می شود. نتایج مطالعه محققان دانشگاه شیکاگو آشکار ساخت افرادی که تمارین مدیتیشن انجام می دهند در مقایسه با افرادی که چنین فعالیتی را انجام نمی دهند از هوش و منطق بالاتری برخوردارند. 

همچنین مدیتیشن به عنوان کاهنده استرس یا تسکین دهنده درد عمل می کند و به کاهش اضطراب نیز کمک می کند. 

محققان در این مطالعه با استفاده از ابزار معروف اینترنتی موسوم به Survey Monkey که عمدتا برای انجام نظرسنجی ها و مطالعات علمی مورد استفاده واقع می شود، از ۲۹۸ شرکت کننده نظرسنجی خودگزارش دهی بعمل آوردند. 

در این نظرسنجی در مورد تجربه مربیان و دانش آموختگان مدیتیشن هم از لحاظ تعداد سال و هم ساعت تمرین، تکنیک های مورداستفاده در راستای بهبود حفظ تعادل و حرکات، و بهبود حرکات فیزیکی و کاهش درد پرسیده شد. 

همچنین در این پرسشنامه سوالاتی نیز در مورد خصوصیات فکری مرتبط با هوش و منطق، نظیر حس همدردی و اضطراب پرسیده شده بود. 

مطالعات و بررسی ها نشان داد افراد ابتدا دارای منطق پایین تری بودند اما به مرور زمان با انجام تمارین مدیتیشن، سطح منطق آنها افزایش یافته بود.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها: یوگا، مدیتیشن، راه های کاهش استرس، فواید مدیتیشن، کاهش اضطراب، کاهش درد، فعالیت های بدنی، منطق بالا تعداد بازديد: 746 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز