Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:02

16
فروردین
رابطه هوش کودکی و مرگ بزرگسالی

رابطه هوش کودکی و مرگ بزرگسالی

هوش بالاتر در دوران کودکی نشاندهنده کاهش ریسک مرگ است. ریسک مرگ تا سن ۵۲ سالگی در افرادی که در سن ۱۲ سالگی پایین ترین امتیاز را در تست های هوش بدست آورده بودند، در بالاترین حد قرار داشت. همچنین افزایش ریسک مرگ زودهنگام در مردان بارزتر بود.

میزان پایین هوش در دوران کودکی با افزایش ریسک مرگ زودهنگام در دوران بزرگسالی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، در مطالعه تیمی از محققان اروپایی، بیش از ۲۵۰۰ کودک در سن ۱۲ سالگی تست های هوش را تکمیل کردند و نرخ مرگ و میر آنها ۴۰ سال بعد، در سن ۵۲ سالگی، ثبت شد. 

نتایج نشان داد هوش بالاتر در دوران کودکی نشاندهنده کاهش ریسک مرگ است. ریسک مرگ تا سن ۵۲ سالگی در افرادی که در سن ۱۲ سالگی پایین ترین امتیاز را در تست های هوش بدست آورده بودند، در بالاترین حد قرار داشت. همچنین افزایش ریسک مرگ زودهنگام در مردان بارزتر بود. 

دکتر جرتراد استادلر، محقق ارشد از دانشگاه آبردین اسکاتلند، در این باره می گوید: «ما دریافتیم آن دسته از کودکانی که در تست های هوش امتیاز بالاتری کسب کرده بودند، در سن ۵۲ سالگی از ریسک پایین تر مرگ زودهنگام برخوردار بودند.» 

وی در ادامه افزود: «نتایج ما به وضوح نشان می دهد هوش پایین تر در دوران کودکی، فاکتور بالقوه مرگ زودهنگام در بزرگسالی، بخصوص در مردان، است.»

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها: رشد کودک، کودک باهوش، هوش کودک، سلامت کودک، مرگ زود هنگام، تست هوش، هوش پایین کودک تعداد بازديد: 479 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز