Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:16

14
فروردین
گیاهخواری، راه نجات محیط زیست و انسان

گیاهخواری، راه نجات محیط زیست و انسان

فقط چندین تغییر ساده مانند کاهش مقدار مصرف گوشت در رژیم غذایی روزانه و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر انسان‌ها، کاهش هزینه‌های درمان و مراقبت‌های پزشکی و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

«گیاهخواری» راهکاری موثر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش نرخ مرگ و میر انسان‌هاست. 

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که گیاهخواری می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند و در عین حال نیز مانع از مرگ دست‌کم هشت میلیون انسان در سال شود. 

کارشناسان آکسفورد در این بررسی مزایای رواج گیاهخواری در سراسر جهان را ارزیابی کرده و دریافتند که فقط چندین تغییر ساده مانند کاهش مقدار مصرف گوشت در رژیم غذایی روزانه و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر انسان‌ها، کاهش هزینه‌های درمان و مراقبت‌های پزشکی و همچنین کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از صنعت تولید موادغذایی تا دوسوم حجم فعلی شود. 

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، بدیهی است که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده به بهبود سلامت انسان‌ها کمک می کند. 

به علاوه از آنجا که مرغ و احشام نظیر گاو و گوسفند نیز به نوبه خود غذا می خورند و کالری می سوزانند تا در نهایت خوراک انسان شوند، تولید گوشت نیز یکی از عوامل اصلی در بروز و تشدید تغییرات جوی است. بنابراین گرایش انسان‌ها به گیاهخواری می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش تولید کربن موثر باشد. 

با رشد گیاهخواری در بین مردم جهان، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با صنایع غذایی بیش از دو سوم کاهش خواهد یافت. 

بنابر این گزارش، اگرچه این اقدام به ظاهر یک راهکار فردی به نظر می رسد اما اگر چنین تغییری از سوی بیش از هفت میلیارد نفر در جهان صورت گیرد بدون شک تاثیر مثبت آن چشمگیر و گسترده خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: تغذیه سالم، محیط زیست، فواید گیاه خواری، گازهای گلخانه ای، مزایای گیاهخواری، میوه و سبزی، کاهش هزینه درمان تعداد بازديد: 486 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز