Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:06

6
بهمن
کلسیم و سلامت استخوان

کلسیم و سلامت استخوان

مكمل کلسیم سال‌های سال است که برای تقویت استخوان‌ها مصرف می شود.

مكمل کلسیم سال‌های سال است که برای تقویت استخوان‌ها مصرف می شود. اما خوب است بدانید که بر پایه تحقیقات دانشگاه نیوزلند، کلسیم نمی‌تواند تاثیر چندانی در حجم استخوان و عدم شکستگی و پوکی استخوان داشته باشد، به خصوص در افراد بالای 50 سال. در تحقیقات انجام شده 59درصد از 000/12 فردی که بر روی آنان آزمایش و بررسی انجام شده، با زیاد خوردن کلسیم چه به صورت مکمل و چه به صورت غذایی، تنها 2درصد باعث بهتر شدن وضعیت استخوان‌ها شده که البته محققین برآنند که افزایش 2درصد درصدی نمی‌تواند عامل کاهش پوکی استخوان و عدم شکستگی آن شود.

در آزمایش دیگر بر روی 40 نفر که دارای رژیم خاص بودند، هیچ علامتی مبنی بر اینکه رژیم آنان مانع شکستگی و یا عدم شکستگی باشد، به دست نیامد.

براساس بررسی‌های انجام شده، خوردن افراطی و زیاده از حد کلسیم، نمی‌تواند اثری بر روی پوکی استخوان داشته باشد و در حقیقت خوردن مکمل‌های کلسیم، بیش از نیاز بدن می‌تواند عوارض جانبی مانند ساخته شدن سنگ کلیه نیز در پی داشته باشد. براساس تحقیقاتی که در 25 سال گذشته انجام شده، افرادی که در رژیم غذایی خود از کلسیم استفاده می‌کردند، کمتر از سایرین دچار شکستگی نشده بودند، اما همچنان این تحقیق ادامه دارد و برخی معتقدند که مصرف مواد کلسیم‌دار مفید تراست.

 

برچسب ها: مکمل، پوکی استخوان، استخوان، مکمل دارویی، سلامت استخوان ها تعداد بازديد: 497 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز