Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:32

4
بهمن
زردچوبه و خواص درمانی آن

زردچوبه و خواص درمانی آن

زردچوبه و جز اصلی ‌آن، یعنی كورکومین، می‌تواند دارای اثرات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضد انواع تومورها، ضدباکتری و ضدویروسی داشته باشد.

براساس آزمایشات به دست آمده، خواص درمانی زردچوبه و ماده اصلی آن به نام كورکومین، می‌تواند بر سیستم بدنی افراد اثر مثبت و موثر داشته باشد. خواصی که در این ماده گرانبها است به صورت محسوسی می‌تواند بر بهبود نارسایی‌های مادرزادی روده کمک کند، همچنین سوخت و ساز بدن را بالا برده و از مشکلات ویروسی جلوگیری نماید.

زردچوبه و جز اصلی ‌آن، یعنی كورکومین، می‌تواند دارای اثرات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضد انواع تومورها، ضدباکتری و ضدویروسی داشته باشد. زردچوبه اغلب در غذاهای پرچرب استفاده می‌شود. در این میان ادویه کاری بالاترین میزان زردچوبه در خود می‌باشد. همچنین متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که با استفاده از زردچوبه اثرات مخربی که در پخت و پز و ترکیب انواع غذاها با یکدیگر به وجود می‌آید را می‌توان کنترل کرد و یا تا حد زیادی کاهش داد.

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: ادویه، خواص زردچوبه، زردچوبه، خواص درمانی زرد چوبه، خواص ادویه جات تعداد بازديد: 564 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز