Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 21:29

9
دی
اختلالات خلقی شایع در کودکان مبتلا به روماتولوژی

اختلالات خلقی شایع در کودکان مبتلا به روماتولوژی

اختلالات افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی شایع‌ترین مشکلات روان‌شناختی است که در درمان بیماری‌های روماتیسمی کودکان، اغلب داروهای سرکوب کننده ایمنی و استروییدها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند همراه با عوارض جانبی شدید روان‌شناختی باشد.

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تاکید کرد: اغلب اختلالات روماتولوژیک در کودکان شدت کلینیکی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارد و ممکن است عوارض روانپزشکی قابل توجهی به همراه داشته باشد. با اشاره به اینکه اختلالات خلقی از جمله شایع‌ترین مشکلات روان‌شناختی در کودکان مبتلا به بیماری‌های روماتولوژی است، گفت: اختلالات افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی شایع‌ترین مشکلات روان‌شناختی است که در درمان بیماری‌های روماتیسمی کودکان، اغلب داروهای سرکوب کننده ایمنی و استروییدها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند همراه با عوارض جانبی شدید روان‌شناختی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علایم روان‌پزشکی در کودکان با اختلالات روماتولوژیک می‌تواند انعکاسی از روند اتوایمون باشد، افزود: عملکرد والدین کودکان بیمار، نقش مهمی در تعیین اثرات درازمدت اختلالات روان‌پزشکی کودکان بیمار دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: دیسترس و افسردگی والدین به خصوص مادر، می‌تواند با مشکلات رفتاری جدی‌تری در کودک همراه شود. والدین منفعل و والدین با احساس گناه نسبت به بیماری فرزند، باعث ایجاد اختلالات عملکردی شدیدتری در کودک می‌شود.

زاهد با تاکید بر اینکه درمان مشکلات روان‌پزشکی کودکان روماتولوژیک باید درمانی همه جانبه و سیستمیک باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت اختلال مدیکال و درمان‌های مورد استفاده، وضعیت روان‌شناختی والدین، سابقه مشکلات روان‌پزشکی قبلی در کودک، مکانیسم‌های تطابقی بیمار و خانواده، وضعیت خواب بیمار و توجه کافی به سرکوب درد تا حد امکان در این بیماران از جمله مواردی است که بر درمان سیستمیک و همه جانبه تاثیر می‌گذارد. 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: بیماری کودک، روانشناسی کودک، اختلالات روانی، روماتولوژی، اختلالات خلقی تعداد بازديد: 765 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز